SPORTA FOTOGRAFĒŠANA

Piecu lielisku sporta fotogrāfiju aizkadra stāsts

Vai vēlaties uzņemt augstāka līmeņa sporta fotogrāfijas? Pieci profesionāli sporta fotogrāfi dalās ar padomiem, kā inscenējuši un kādu aprīkojumu un iestatījumus izmantojuši šo piecu lielisko attēlu uzņemšanai, kā arī sniedz padomus, kā panākt līdzīgu efektu.
A grey figure's head and shoulders shrouded in dust particles and set against a black background.

Spriedze, ko rada ātras darbības uzņemšana, dažkārt var novērst sporta fotogrāfu uzmanību no viena izcila mirkļa iemūžināšanas — lieliska attēla iegūšanas, kas patiesi piesaista uzmanību. Tomēr šeit sniegtie piemēri parāda, ka ar pareiziem iestatījumiem, aprīkojumu, kas var darboties saspringtās situācijās, un zināmu radošu pieskārienu, var uzņemt pārsteidzošus un neparastus kadrus.

Mēs runājām ar pieciem profesionāļiem, kuri specializējas dažādu sporta veidu fotografēšanā, lai noskaidrotu, kas viņus iedvesmoja uzņemt šos attēlus, kādu aprīkojumu un iestatījumus viņi izmantoja un kādus padomus viņi varētu sniegt topošajiem fotogrāfiem, kuri vēlas atkārtot līdzīgus efektus.

Džeimss Maselvaits (James Musselwhite)

Restlingā var uzņemt dramatiskus portretus, taču fotogrāfs Džeimss Maselvaits (James Musselwhite) patiešām vēlējās pārkāpt robežas ar savu sirreālo britu profesionālā cīkstoņa Kasiusa (Cassius) attēlu (attēlā augstāk). “Viņš ir ļoti spilgta personība, un mēs vēlējāmies parādīt šo enerģiju ar tradicionālāku estētiku — it kā viņš izlauztos no klints,” viņš paskaidro.

Džeimss izmantoja Canon EOS R6 kopā ar Canon stiprinājuma adapteri EF-EOS R un Canon EF 70-200mm f/2.8L USM objektīvu un uzņēma attēlu ar 155 mm, 1/8000 s, f/5.6 un ISO400, kontrolējot kameru ar Canon Camera Connect lietotni no sava viedtālruņa. Bija izaicinoši panākt vēlamo efektu bez jebkāda pēcapstrādes darba. “Mēs nokrāsojām cīkstoņa ķermeni, pēc tam turpinājām mest viņam ar miltu maisiem, līdz ieguvām kadru. Es uzstādīju EOS R6 uz statīva, lai varētu fotografēt no sava tālruņa, un savienoju kameru ar ekrānu, kas ļāva mums patiešām koncentrēties uz gaismu un kadrēšanu,” viņš piebilst.

Melnā kreklā tērpta cilvēka portrets uz baltu ķieģeļu fona.

Regbijs un amatieru restlings

“Parādot, ka pārzināt darbu attiecīgajā nozarē, jūs atstāsiet iespaidu uz sporta pasākumu organizētājiem, taču viņi nevēlas, lai aizkulisēs vai ar uzņēmējdarbību saistītās jomās darbotos fani. Izmantojiet savas zināšanas, lai iekļūtu personu lokā, kas jums uzticas, taču nepārspīlējiet kā fans.”

Izmēģiniet to pats


“Jums ir precīzi jāzina, kā darbosies izmantotie materiāli,” saka Džeimss. “Eksperimentējiet ar elementiem, kas nav ierasti portretu uzņemšanai. Varat sākt ar ūdeni un dzirkstelēm vai izmēģināt gleznošanu ar gaismām, izmantojot tālruņa zibspuldzi.”

Džeimss arī iesaka izmantot dažādus slēdža ātrumus, lai redzētu, kas labi izskatās, fotografējot ar kameru. “Lai iegūtu šādu kadru, ir ļoti svarīgi redzēt, kā dažādus elementus var nofiksēt kustībā,” viņš piebilst.

Žans-Batists Liotārs (Jean-baptiste Liautard)

Melns cilvēka siluets uz velosipēda, ko ieskauj zilas gaismas strēles

Canon vēstnieka Žana-Batista Liotāra (Jean-baptiste Liautard) nakts attēla gaismas strēles tika radītas ar zilu LED lentu, kas palīdzēja statiskam attēlam piešķirt kustības sajūtu. “Šim dinamiskajam efektam man nepieciešams plats leņķis, un es vēlējos, lai gaismas strēles izskatītos lielākas attēla malās, panākot trīsdimensiju efektu,” viņš paskaidro. “Man patīk zilā krāsa un vēsais tonis, ko tā piešķir attēlam.” Uzņemts ar Canon EOS 5D Mark IV un Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM objektīvu (tā pēctecis tagad ir Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM) ar 16 mm, 20 s, f/6.3 un ISO100. © Jean-baptiste Liautard

Vecs ekrānsaudzētājs bija iedvesmas avots zilām gaismas strēlēm Žana-Batista pārsteidzošajā kadrā ar kalnu riteņbraucēju Pīteru Kaizeru (Peter Kaiser). Lai izveidotu gaismas strēles, Žans-Batists gāja ap Pīteru, izpildot vējstikla tīrītāju kustības ar gaismu, apstājoties, kad bija viņam aiz muguras, un pēc tam atkārtojot darbības atpakaļceļā, lai radītu simetrisku efektu. “Es zināju, ka vēlos, lai mans fotografējamais objekts būtu attēla centrā un lai gaisma radītu dinamisku rakstu no vienas attēla puses uz otru,” viņš paskaidro.

Izaicinoši bija uzzināt, vai viņš uzsāk un pabeidz gleznošanu ar gaismu pareizajā vietā. “Man vajadzēja saprast savas kļūdas un aptuveni noteikt, kā tās labot. Pīteram bija jāstāv pilnīgi nekustīgi, un man bija jāiet vienmērīgi, lai gaismas strēle izskatītos dabiska,” viņš piebilst. "20 sekunžu ekspozīcija ļāva man kustēties ap sportistu ar LED lentu un diafragmas atvērumu f/6.3, kas palīdzēja iegūt izteiksmīgāku asuma dziļumu, lai viss būtu fokusā, pat gaismas strēles.

Melnbalta fotogrāfija ar gaišā apģērbā tērpta cilvēka portretu uz melna fona.

Ekstrēmie sporta veidi

“Ir svarīgi pārzināt sporta veidu, kuru fotografējat, jo tas ļauj paredzēt, kas notiks. Es bieži fotografēju ātras darbības mežā vai citā vāji apgaismotā vidē, tāpēc, ja patiešām vēlos nofiksēt darbību, man obligāti jāizmanto objektīvs ar platu diafragmas atvērumu un labs sensors.”

Izmēģiniet to pats


“Šāda veida fotogrāfijas prasa laiku,” Žans-Batists paskaidro. “Nepieciešama pilnīgi nekustīga kamera, tāpēc jums ir jāizmanto statīvs. Nepieciešama arī ilga ekspozīcija un patiešām tumša vide.”

Ja mēģināt to darīt pats, palūdziet draugu pozēt kā fotografējamajam objektam vai izmantojiet kādu citu objektu un pēc tam eksperimentējiet, pārvietojot ap to gaismu ar dažādām kustībām. Jo lēnāk pārvietosiet gaismas avotu, jo spilgtāka būs gaismas glezna, jo kameras sensoram būs vairāk laika gaismas uztveršanai. Noteikti uzvelciet tumšu apģērbu bez atstarojošas virsmas, lai jūs attēlā nevarētu pamanīt.

Morgana Harlova (Morgan Harlow)

Tīklbola spēlētāja galva un pleci ar saliektām rokām virs galvas, lecot pēc lidojošās bumbas.

Sporta fotogrāfe Morgana Harlova (Morgan Harlow) šo fotogrāfiju ar Ugandas tīklbola spēlētāju Mēriju Čolhoku (Mary Cholhok) uzņēma laikā, kad bija spēkā Covid-19 ierobežojumi, kas viņai neļāva pārvietoties pa laukumu. Uzņemts ar Canon EOS-1D X (tās pēctecis tagad ir Canon EOS-1D X Mark III) un Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM objektīvu ar 1/800 s, f/2.8 un ISO6400. © Morgan Harlow

Morganas pārvietošanās ierobežojumi šajās tīklbola sacensībās lika viņai strādāt lēnāk un koncentrēties uz viena izšķiroša kadra iegūšanu. “Mērija veido skaistas formas, kad lec pēc bumbas, tāpēc es pievērsu uzmanību viņai, ievērojami apgriežot attēlu un uzmanības centrā liekot viņas acis,” paskaidro Morgana.

Viņa saka, ka šis ir klasisks izolācijas paņēmiena piemērs, kas jāizmanto sporta fotogrāfam. “Es nostājos aiz vārtu tīkla, lai būtu sānos. Visapkārt laukumam bija LED tablo, tāpēc man nācās mesties ceļos, lai tie neiekļūtu kadrā, vienlaikus izolējot Mēriju no pārējām spēlētājām.”

Tuvplāns ar cilvēku, kas skatās kamerā, uz melna fona. Autortiesības: Bens Lumlijs (Ben Lumley).

Sporta fotografēšana, koncentrējoties uz tīklbolu un peldēšanu

“Lai uzlabotu savas prasmes, ir noderīgi izpētīt, ko citi fotogrāfi ir radījuši un kā viņi strādā.”

Izmēģiniet to pats


Morgana saka, ka ir jānogaida īstais brīdis, lai iegūtu šādu fotogrāfiju, un viņa arī iesaka apdomāt, kas ir fonā. “Traucējoša krāsa vai objekts var sabojāt fotogrāfiju,” viņa saka. Ja kaut kas tālumā pievērš nevēlamu uzmanību, izvēlieties platāku diafragmas atvērumu (izvēloties mazāku f skaitli). Tas izpludinās fonu, atstājot fotografējamo objektu asi fokusētu.

Lai attēlos radītu dramatismu un intrigu, koncentrējiet uzmanību uz fotografējamo objektu sejām, īpaši uz viņu acīm. Fotografējot sportu, padomājiet arī par interesantu kadrējumu — tas, kā Morgana ir uzņēmusi seju starp saliekto elkoni, pievērš uzmanību sportistei un viņas apņēmībai spēles izšķirošajā brīdī.

Turklāt, ja fotografējat komandu sporta veidu, pārliecinieties, ka esat pareizajā vietā. Morgana nostājās blakus vārtu tīklam, tāpēc viņa varēja atrasties īstajā vietā un bija gatava uzņemt darbību.

Samo Vidic (Samo Vidics)

Oranžā un melnā krāsā tērpta persona brauc ar kalnu velosipēdu, apkārt ir izpludināts mežs.

Šim kadram izmantotais Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM objektīvs sporta fotogrāfam Samo Vidicam (Samo Vidic) nodrošināja vēlamo plato leņķi un objekta atdalīšanu no fona, kas viņam bija nepieciešama, lai radītu ātras kustības ilūziju. Uzņemts ar Canon EOS 5D Mark IV un Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM objektīvu ar 16 mm, 1/8 s, f/9 un ISO200. © Samo Vidic

Canon vēstnieks Samo Vidics (Samo Vidic) ir “Red Bull” sporta fotogrāfs, kas ražīgi strādā visā pasaulē. Šeit ir kadrs ar viņa draugu Nino, kurš pēc negadījuma ir paralizēts no kakla uz leju. Samo bija ideja izveidot īpašu attēlu ar Nino, lai radītu ilūziju, ka viņš lielā ātrumā brauc lejup pa kalnu.

“Es nopirku Nino dažus mazus sānu riteņus, uzstādīju kameru uz velosipēda dakšām un nomainīju sēdekli un stūri, lai viņu atbalstītu,” viņš paskaidro. “Pēc tam mēs viņu nedaudz pastūmām ar kādu 5 km/h ātrumu.”

Izmantojot divas Speedlite zibspuldzes, kas vienlaicīgi tiek aktivizētas, platleņķa objektīvu un mazu slēdža ātrumu, Samo varēja izolēt Nino un radīt izpludinātu haosu ar braucienu lejup no kalna. “Beigās Nino apraudājās, — viņš bija tik priecīgs, ka varēja izdarīt šīs mazās kustības,” saka Samo.

Kadrs ar sarkanā apģērbā tērpta cilvēka portretu ar austiņām pie nelielas lidmašīnas loga.

Sports, reklāmas un piedzīvojumi

Ja nepārzināt sporta veidu, kuru fotografējat, Samo iesaka pajautāt kādam no dalībniekiem, kam pievērst uzmanību. “Es fotografēju dažus alpīnistus un neko daudz nezināju par kāpšanu, tāpēc viņi man paskaidroja, kuras kustības ir iespaidīgas un kā viņu rokām ir jāsatver noteiktas klints daļas, — tāda veida lietas vajag zināt.”

Izmēģiniet to pats


“Ja vēlaties uzņemt šāda veida kadru, jums ir jāapgūst šāds paņēmiens vienkāršā un kontrolētā vidē,” iesaka Samo. “Sāciet ar mazumiņu un vairojiet savu pieredzi. Izmantojiet mazu slēdža ātrumu un eksperimentējiet ar sekošanu acīm, izmantojot automātisko fokusēšanu, kā arī manuālo fokusēšanu, lai saprastu, kam dodat priekšroku. Palūdziet draugu patrenēties ar jums, lai varētu izmēģināt panoramēšanu ar dažādiem ātrumiem, jo fotografējamā objekta ātrums ietekmēs rezultātu. Vispirms eksperimentējiet tikai ar kameras zibspuldzi, pēc tam varat mēģināt piestiprināt Speedlite zibspuldzi kokam vai dažādos augstumos — tas viss ietekmēs ēnas un kadru.”

Ella Linga (Ella Ling)

Cilvēks ratiņkrēslā sniedzas augšup, lai atsistu tenisa bumbiņu, un kreisā pusē uz zila fona stiepjas viņa ēna.

Austrāliešu tenisists Dilans Alkots (Dylan Alcott) sniedzas pēc bumbiņas ratiņkrēslu dubultspēles sacensību finālā — noskaņām bagāto kadru iemūžinājusi sporta fotogrāfe Ella Linga (Ella Ling). Ella saka, ka Canon EOS-1D X Mark III 20,1 MP pilnkadra CMOS sensors viņai sniedza iespēju iegūt patiesi skaidrus attēlus ar EF tālummaiņas objektīvu. Uzņemts ar Canon EOS-1D X Mark III un Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM objektīvu (kura pēctecis tagad ir Canon EF 70-200mm f/2.8L IS III USM) ar 155 m, 1/3200 s, f/5.6 un ISO160. © Ella Ling

Šim kadram bija nepieciešama pārdomāta vieta un pacietība. “Es devos uz celiņu, kas atradās virs laukuma, lai iegūtu kaut ko unikālu,” stāsta Ella. “Tur ir neliels lodziņš, kur gaisma krīt uz spēlētāju, bet jumts met ēnu pāri laukumam. Tā var iegūt pārsteidzoši melnu fonu. Es nospiedu slēdzi, mēģinot to izdarīt brīdī, kad bumba ir uz raketes, un pārliecinājos, ka spēlētājs nav pārgaismots.”

Tuvplāns ar smaidošu cilvēku saulesbrillēs.

Profesionālais teniss

Ella saka, ka viņas panākumu atslēga ir centība un apņēmība, kā arī nebaidīšanās vērsties pie pazīstamiem fotogrāfiem, lai saņemtu atbalstu un norādījumus. “Es stādījos priekšā Vimbldonas fotografēšanas direktoram, kurš mani izaicināja nākt un fotografēt apkārtni,” viņa atceras. “Galvenais fotogrāfs mani paņēma savā paspārnē, un es pievienojos viņa aģentūrai kā ārštata darbinieks.”

Izmēģiniet to pats


“Apgūstiet ekspozīcijas iestatījumu pielāgošanu un mēģiniet atrast augstāku pozīciju, lai jūs varētu fotografēt uz leju zemāk esošo objektu,” iesaka Ella. “Saulei jābūt zemu debesīs, lai radītu garas ēnas. Tas darbosies ar jebkuru sporta veidu un jebkuru fotografējamo objektu, tam nav jābūt kustīgam.”

Lai panāktu iespaidīgas ēnas, izmēģiniet fotografēšanu saullēktā un saulrietā, kad saule ir savā zemākajā punktā. Varat arī izmantot Speedlite zibspuldzi vai mākslīgā apgaismojuma avotu, lai radītu līdzīgu efektu. Strādājot ar ēnām, svarīga ir kompozīcija; šeit tiek izmantots trešdaļu likums, sportistu ievietojot attēla labās puses trešdaļā. Svarīgs komponents ir arī krāsa — apskatiet, kā izceļas spilgti dzeltenā bumbiņa. Vienmēr atkāpieties kādu soli atpakaļ no darbības, lai apsvērtu mākslinieciskus elementus.

Cerams, ka šie pārsteidzošie attēli un profesionāļu padomi ir iedvesmojuši jūs izveidot savus izcilos sporta kadrus. Kad sāksiet eksperimentēt ar dažādiem paņēmieniem, jums būs bezgalīgas radošās iespējas.

Autors: Džeks Fitess (Jack Fittes)

Saistītie produkti

Saistītie raksti

  • SPRAIGAS DARBĪBAS FOTOGRAFĒŠANA

    Labākie objektīvi spraigai darbībai

    Mūsu labāko objektīvu ceļvedis spraigas darbības fotografēšanai.

  • SPORTA FOTOGRAFĒŠANA

    Kā uzņemt lieliskus spraigas darbības kadrus

    Padomi, kā uzņemt pārsteidzošus spraigas darbības kadrus ar savu Canon kameru.

  • SPORTA FOTOGRAFĒŠANA

    Aktīvas darbības fotografēšana ar profesionāli

    Žans-Batists Liotārs (Jean-baptiste Liautard) iepazīstina ar spraigu sporta momentu fotografēšanas mākslu.

  • SPORTA FOTOGRAFĒŠANA

    Kā radoši fotografēt sportu

    Pieci profesionāli fotogrāfi atklāj paņēmienus, kurus viņi izmantoja savu mīļāko kadru iemūžināšanai.