Helēna Barleta (Helen Bartlett) uzsāka bērnu fotografēšanu pusaudža gados savas mātes Dienvidlondonas bērnudārzā. Profesionālo karjeru viņa uzsāka 2003. gadā un tagad ir viena no Lielbritānijas prasmīgākajām un cienītākajām fotogrāfēm. Viņas melnbaltajos attēlos ir izmantota pieejamā gaisma, un tās parāda ģimenes dzīves emociju spektru. Mēs ar viņu tikāmies, lai uzzinātu, kādi izaicinājumi ir jāpārvar, lai fotografēšanu no aizraušanās padarītu par pilna laika karjeru.
ĢIMENES FOTOGRĀFIJAS
Aiz kadra: Helēna Bartleta — aizraušanās ar fotografēšanu pārvēršana karjerā
Kad jūs sākāt interesēties par fotografēšanu?
Kad biju bērns, mans tēvs bija aizrautīgs fotogrāfs, un mums mājās bija iekārtota tumšā istaba. Gan maniem brāļiem, gan man bija manuālas kameras, un mēs uzņēmām daudz melnbalto filmiņu, pēc tam tās attīstījām un izgatavojām savas fotogrāfijas. Tajā pašā laikā mana mamma mājās darbadienās vadīja bērnudārzu. Kad biju pusaudža vecumā, sāku fotografēt bērnudārza bērnus un pārdot fotogrāfijas viņu vecākiem, tā iegūdama kabatas naudu. Pēc tam to turpināju, kad studēju universitātē, jo vienmēr biju vēlējusies kļūt par fotogrāfi. Tomēr es domāju, ka tas ir tikai sapnis un beigās es darīšu kaut ko citu.
Kā fotografēšana kļuva par jūsu karjeru?
Kad izmēģināju dažus citus darbus un joprojām vēlējos kļūt par fotogrāfi, mans vecākais brālis aizdeva man nedaudz naudas, lai es varētu izveidot bērnu fotografēšanas uzņēmumu, un šķita, ka viss notiek pareizajā laikā. Digitālā fotografēšana kļuva pieejamāka, un es iegādājos Canon EOS 10D, nopirku datoru un dzīvoju kopā ar vecākiem, kamēr nostabilizējos.
Ar kādiem izaicinājumiem sastapāties?
Galvenie izaicinājumi laikā, kad sāku savu darbību, bija tādi paši kā tagad. Galvenais šķērslis ir klientu iegūšana. Varat uzņemt labākās fotogrāfijas pasaulē, bet, ja cilvēki jūs nezina, ir grūti piesaistīt vairāk klientu. Kad uzsākat darbību, ir nepieciešams laiks un pieredze, lai iemācītos strādāt ar bērniem. Atceros, ka fotografēju četrus mazus zēnus pagraba dzīvoklī un domāju, ka šāds darbs būtu interesants, jautrs un izaicinošs. Jo ilgāk strādā ar bērniem, jo labāk iemācies, kā ar viņiem panākt vislabākos rezultātus, un iemācies arī gādāt par to, lai viņi lieliski pavadītu laiku.
Kādi būtu jūsu padomi tiem, kuri vēlas kļūt par profesionāliem fotogrāfiem?
Viena lieta ir jāatceras, ka fotografēšana reti ir ceļš uz bagātību. Tas ir smags darbs, tāpēc pirms pamatdarba pamešanas ir svarīgi atcerēties, ka lietas nenotiek vienā dienā. Es teiktu, ka jāmācās, cik vien var. Internets ir lielisks resurss, kas sniedz praktisku palīdzību un mācību materiālus. Bet vissvarīgākais ir trenēšanās. Jo nekas nav salīdzināms ar reālu fotogrāfiju uzņemšanu. Laba doma ir vispirms uzņemt draugus un ģimeni un tikai pēc tam sākt strādāt par maksu. Jo vairāk uzņem, jo vairāk triku apgūst un pārliecinošāk veidojas fotogrāfa personīgais stils.
Kādu fotografēšanas komplektu pašlaik izmantojat?
Šobrīd strādāju ar divām kameru sistēmām, jo pāreju uz bezspoguļu kamerām. Man joprojām ir iemīļotā Canon EOS-1D X Mark II, kuru izmantoju ar Canon EF 85mm f/1.4L IS USM, Canon EF 35mm f/1.4L II USM un Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM objektīviem. Bērni ātri pārvietojas un izcilā EOS-1 D X sērijas automātiskā fokusēšana un izturīgā konstrukcijas kvalitāte ir fantastiska, kad nezini, kas fotosesijas laikā ies pa gaisu — smiltis, ziepju burbuļu šķidrums, mīkstās rotaļlietas, — ar entuziasma pilniem mazuļiem var notikt jebkas.
2020. gadā savu komplektu papildināju ar Canon EOS R5, kas ir pārsteidzoša kamera. Es patiesi novērtēju sejas un acu izsekošanas iespēju, grozāmo skārienekrānu un 5940 automātiskās fokusēšanas pozīcijas, kas man ļauj klientiem piedāvāt jaunas un interesantas kompozīcijas. Es to izmantoju ar izcilo Canon RF 50mm F1.2L USM objektīvu, kuru man patīk dēvēt par savu objektīvu neapdzīvotai salai. Es arī izmantoju brīnišķīgi daudzpusīgo Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM — īpaši esmu iecienījusi tā makro funkciju, kas to padara par ideālu objektīvu jaundzimušo uzņemšanai. 2021. gadā savam komplektam pievienošu Canon RF 85mm F1.2L USM objektīvu. Jauno RF objektīvu kvalitāte ir satriecoša.
Es vienmēr iesaku investēt ātrā objektīvā ar fiksētu fokusa attālumu, jo tas ļauj uzņemt telpās, izmantojot dabisko apgaismojumu, kas lieliski noder apgūstot diafragmas atvēruma un ekspozīcijas laika apgūšanai. Augstās kvalitātes Canon EF 50mm f/1.8 STM objektīvs ar pieejamo cenu ir brīnišķīgs fiksēta fokusa garuma objektīvs, ar kuru var eksperimentēt. Tā ekvivalents tiem, kuri izmanto Canon pilnkadra bezspoguļu sistēmu, ir Canon RF 50mm F1.8 STM objektīvs.