IELU FOTOGRAFĒŠANA

Portretu fotografēšana uz ielas

Fotogrāfs Kims Mozelijs (Kym Moseley) stāsta, cik svarīga ir sagatavošanās, profesionalitāte un drukāšana, kad uzņem svešinieku portretus.
Viedtālrunis, kurā redzama lietotne SELPHY Photo Layout, balts printeris Canon SELPHY Square QX10, printera papīra paka un vairākas izdrukātas fotogrāfijas ar portretiem izklātas uz koka galda, kas uzņemtas no augšas.

“Uz ielas sastapto cilvēku fotografēšana var būt biedējoša pieredze, taču tam tā nav jābūt,” saka populārais pakalpojuma “TikTok” satura veidotājs un fotogrāfs/videogrāfs Kims Mozelijs (Kym Moseley), kurš sociālajā platformā ir savācis vairāk nekā 180 000 sekotāju.

Kimam ielu portretu fotografēšana nav sveša. Vēršanās pie nepazīstamiem cilvēkiem, lai jautātu, vai viņš var uzņemt viņu portretu, ir ļoti veicinājusi viņa panākumus tiešsaistē. Viņš ir atklājis, ka, lai gan daži cilvēki var kautrēties, ka viņus fotografē, citi ir glaimoti, ka viņiem tas tiek vaicāts, un ar prieku pozē, jo īpaši saņemot piedāvājumu saņemt attēlu, lai viņi kaut ko iegūtu.

Šeit Kims, kurš izmanto Canon EOS R6, apspriež, kā viņā izveidojusies pārliecība vērsties pie cilvēkiem, kādas priekšrocības sniedz neprognozējamības klātbūtne un kāda ir godīgas atgriezeniskās saites vērtība. Viņš arī parāda, ka ar Canon SELPHY Square QX10 var ne tikai parādīt nofotografētās personas attēlu kameras LCD ekrānā, bet arī uzdāvināt cilvēkiem izdruku, lai viņi to paturētu un saglabātu atmiņas par šo pieredzi.

Aprīkojums un iestatījumi

Canon EOS R6 uz konteinera vāka, kas apšļakstīts ar krāsu.

Uzņemot portretus uz ielas, “TikTok” zvaigzne Kims Mozelijs (Kym Moseley) izmanto Canon EOS R6 un gan tālummaiņas, gan fiksēta fokusa attāluma objektīvu, tostarp Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM un Canon RF 16mm F2.8 STM. “Ir pārāk sāpīgi palaist garām kadru tāpēc, ka nav pareizā aprīkojuma,” viņš saka.

Daudzi fotogrāfi, kas sāk darbu, vēlas ceļot ar vieglām somām, un, lai to izdarītu, Kims iesaka dažus no saviem iecienītākajiem objektīviem, piemēram, Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM un Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.

Kims uzņem ar Canon EOS R6, ko viņš izvēlējās tās 4K iespēju, lielā slēdža ātruma un izcilās automātiskās fokusēšanas dēļ — tie ir portretu fotografēšanai svarīgi parametri. Fotografējot portretus, Kimam patīk izpludināt fonu, lai pievērstu uzmanību fotografējamajam objektam.

“Neatkarīgi no izmantotā objektīva es vienmēr izmantoju visseklāko asuma dziļumu un pārējos iestatījumus iestatu atbilstoši tam,” viņš paskaidro. “Atkarībā no objektīva diafragmas atvērums vienmēr paliek f/2.8 vai f/1.8. Nākamā prioritāte ir ISO, ko mēģinu paturēt ar iestatījumu 100, atbilstoši koriģējot slēdža ātrumu. Gaišā dienas laikā es, iespējams, izmantoju slēdža ātrumu 1/2000 s ar ISO100 un f/2.8, bet, dienai kļūstot arvien tumšākai, slēdža ātrums kļūst lēnāks.”

Lai ielu portretu fotografēšanas aprīkojums būtu pilnīgs, Kims aprīkojuma somai pievienoja pārnēsājamo Canon SELPHY Square QX10, kas ļauj fotografēt, drukāt un dalīties ar attēliem, atrodoties ceļā.

Kā izvēlēties fotografējamos objektus

Vīrietis ar glītu, baltu bārdu, ādas mēteli, tonētām brillēm un tvīda cepuri sēž uz sola sāniski pret kameru.

Kad Kims šim vīrietim iedeva izdrukāto fotogrāfiju, viņš vienkārši atbildēja: “Labi. Jauki!”, un tas Kimam lika pasmaidīt. “Mani piesaistīja šī vīrieša bārda un cepure,” viņš saka. “Viņš izskatījās noslēpumains, it kā viņam būtu kāds stāsts, ko viņš varētu pastāstīt. Man šī fotogrāfija patiktu melnbalta.” Lietotne Canon SELPHY Photo Layout sniedz iespēju pirms drukāšanas fotogrāfiju pārveidot kā melnbaltu. Uzņemts ar Canon EOS R6 ar 51 mm, 1/250 s, f/2.8 un ISO1250. © Kym Moseley

Sieviete ar gariem blondiem matiem, kas uzvilkusi koši sarkanu mēteli virs melna darba tērpa, stāv pie melna dzelzs žoga un skatās kamerā.

Kims atceras, ka vispirms pamanīja šīs sievietes darba tērpu un pēc tam vēroja viņu, sarunājoties ar savu draugu. “Viņa šķita ļoti pļāpīga un izteiksmīga,” viņš saka. “Bija interesanti redzēt viņas atbildes reakciju — varēja redzēt, ka viņa nejutās pārāk gatava fotografēties darba tērpā.” Uzņemts ar Canon EOS R6 ar 40 mm, 1/320 s, f/2.8 un ISO1250. © Kym Moseley

Dodieties uz jebkuras pilsētas centru un uzreiz pamanīsiet, ka cilvēku fotografēšanai ir daudz iespēju. Neatkarīgi no tā, kas jūs piesaista konkrētajai personai, tas ir unikāli tieši jums; fotografējamā objekta izvēle ir neticami subjektīva.

Kims sāk, meklējot cilvēkus, kuri, viņaprāt, varētu apstāties. “Cilvēkus, kuri nepārprotami steidzas vai nēsā austiņas, parasti neuzrunāju,” viņš saka. “Es nevēlos cilvēkus traucēt.”

“Kad es sāku, es mēģināju uzrunāt visus, tāpēc esmu sapratis, kā izskatās cilvēki, kuri, visticamāk, apstāsies,” viņš turpina. “Otra lieta — viņiem ir jābūt kaut kādām unikālām fiziskām iezīmēm. Viņiem manās acīs jāizskatās interesanti — jābūt kaut kam, kas izceļas. Es pamanīju šo balto puisi ar rudo afro frizūru, kad viņš tuvojās tumši zaļam kokam, un man vienkārši vajadzēja viņu apturēt. Es zināju, ka uz tumši zaļās krāsas viņa mati izcelsies, un man bija taisnība; šim videoklipam ir aptuveni 300 000 skatījumu.”

Būtībā ir jāatrod kaut kas, kas jūs interesē. Kimam tas “nenozīmē ierasti pievilcīgo; ir jābūt īpašai sajūtai.”

Kā vērsties pie svešiniekiem

Vīrietis jakā ar uzkrītošu rakstu un tumšiem matiem copē stāv, rokas sabāzis mēteļa kabatās un galvu pagriezis uz sāniem.

Kims pastāvīgi meklē portretu fotografēšanas iespējas. “Man patika šī vīrieša jaka un mati,” viņš saka. “Viņš izskatījās pretimnākošs, turklāt izskatījās, ka viņš kādu gaida, tāpēc viņš nevarēja teikt, ka kaut kur steidzas.” Uzņemts ar Canon EOS R6 ar 70 mm, 1/400 s, f/2.8 un ISO500. © Kym Moseley

Jauna sieviete ar gariem brūniem matiem, lielu mēteli un lielām austiņām ap kaklu piesardzīgi smaida kamerā.

“Šīs meitenes izturēšanās man lika apstāties,” saka Kims. “Viņa šķita ļoti pretimnākoša, un, manuprāt, viņa izskatījās kautrīga un bikla, un tas mani piesaistīja. Es vēlējos viņu izvilkt no viņas čaulas.” Uzņemts ar Canon EOS R6 ar 67 mm, 1/320 s, f/2.8 un ISO1250. © Kym Moseley

Pirms vērsties pie cilvēkiem, Kims iesaka morāli sagatavoties, pasakot sev: “Tas nav nekas īpašs nevienam citam, izņemot mani. Neviens nedomā, ka tu esi tik dīvains, kā tev pašam varētu šķist!”

Pēc potenciālā fotografējamā objekta identificēšanas viņš parasti iepazīstina ar sevi, sakot: “Sveiki! Es strādāju pie projekta, kas ir saistīts ar svešinieku fotografēšanu. Vai jums ir divas minūtes, lai ātri uzņemtu portretu?”

“Es zinu, ka šis ir labākais veids, kā uzreiz cilvēkam likt justies ērti un pietiekami ieinteresēt, lai viņš jums palīdzētu,” viņš paskaidro. “Ja jūs kādu apstādināsiet un sāksiet minstināties, viņš zaudēs pacietību un aizies. Ja esat kautrīgs, iepriekš patrenējieties, līdz tas jums izdodas. Sākumā es tā rīkojos, un tagad esmu daudz pārliecinātāks. Vēršanās pie cilvēkiem notiek daudz dabiskāk. Ja viņi šaubās, beigās es viņiem saku, ka fotogrāfijas varu viņiem nosūtīt pa e-pastu,” viņš piebilst.

Kā mijiedarboties ar fotografējamajiem objektiem

Viedtālrunis, kurā redzama lietotne SELPHY Photo Layout, un izdrukāta fotogrāfija ar portretu nolikta uz koka galda, kas uzņemts no augšas.

Lietotne Canon SELPHY Photo Layout ir saderīga ar pārnēsājamajiem printeriem Canon SELPHY Square QX10 un SELPHY CP1300, kas sniedz iespēju drukāt tieši no viedtālruņa. Tā arī piedāvā dažādas izkārtojuma iespējas, lai uz vienas papīra loksnes varētu izkārtot vairāk nekā vienu portretu.

Daži ielu fotogrāfi saviem fotografējamajiem objektiem sniedz norādījumus, bet citiem patīk dabiskāka pieeja. Kims dod priekšroku sniegt pēc iespējas mazāk norādījumu. “Es cenšos nedot pārāk daudz norādījumu, jo nevēlos aizņemt pārāk daudz viņu laika,” saka Kims. “Es sniedzu atgriezenisko saiti, bet cenšos nebūt pārāk specifisks. Es varētu teikt: “izmēģināsim kaut ko citu”, ja kaut kas nesanāk, bet es neprasu konkrētas lietas, piemēram, “novietojiet roku šeit”. Es vienkārši lūdzu kādai personai iet no punkta A uz punktu B un izmantoju nepārtrauktās fotografēšanas režīmu vai arī izmantoju roku un lūdzu tai sekot, lai es bez pieskaršanās varētu viņam likt pagriezties noteiktā virzienā. Es to iemācījos, fotografējot kāzas.”

Iespaids, ko jūs radāt, ir ļoti svarīgs un var pat radīt nākotnes iespējas. Kims atceras reizi, kad viņš ieguva darbu pēc tam, kad uzrunāja svešinieku, lai viņu nofotografētu. “Reiz es apturēju vīrieti, kurš bija ģērbies brīnišķīgā uzvalkā, un izrādījās, ka viņam ir savs drēbnieka uzņēmums un ir vajadzīgs filmētājs. Viņš paņēma manu kontaktinformāciju, jo viņam patika mūsu saziņa īsajā laikā, ko pavadījām kopā.”

Fotogrāfiju drukāšana un kopīgošana

Printeris SELPHY Square QX10 uz koka virsmas, pa pusei redzama drukāta fotogrāfija, kas nāk ārā no tā.

Pārnēsājamais Canon SELPHY Square QX10 ir aprīkots ar parocīgu USB lādētāju un drukā ilgstoši noturīgas 68 x 68 mm fotogrāfijas ar bagātīgām un košām krāsām.

Roka tur paceltu mazu izdrukātu portretu, kurā redzams jauns vīrietis, kurš valkā jaku ar uzkrītošu rakstu un ir pagriezis galvu uz sāniem.

Ar pilnu uzlādi varat izdrukāt 20 loksnes, tādēļ, ja fotografējamā persona šķiet neapmierināta ar pirmo mēģinājumu, vienmēr varat mēģināt vēlreiz. “Ja redzu, ka cilvēkam nepatīk fotogrāfija, es mēģinu uztaisīt vēl vienu,” saka Kims.

Kad fotogrāfija ir uzņemta, nekad nevar zināt, kā cilvēks reaģēs. Kims ir pieredzējis gan pozitīvu, gan negatīvu reakciju. “Es vienmēr vispirms parādu cilvēkam attēlu kameras ekrānā un piedāvāju nosūtīt fotogrāfiju,” viņš saka. “Es arī jautāju atsauksmes. Man ir svarīgi, lai būtu godīga komunikācija.”

Ņemot līdzi SELPHY Square QX10, Kima darba laukam pievienojās vēl viens aspekts, jo viņš varēja nofotografētajai personai iedot fotogrāfiju, ko var paņemt līdzi. “Printeris SELPHY Square QX10 ir patiešām ātrs, ņemot vērā, ka tas drukā fotogrāfijas,” viņš saka.

Kims pārsūtīja fotogrāfiju no kameras EOS R6 uz viedtālruni, izmantojot kamerā ietverto Wi-Fi, un pēc tam augšupielādēja to lietotnē SELPHY Photo Layout, lai izdrukātu. “Viss process aizņem aptuveni 60 sekundes,” viņš saka. “Kad padomāju, ka varu izdrukāt labas kvalitātes attēlu, neizmantojot vadus vai biroju, vai ka man nav jālūdz cilvēkiem vēlāk kaut kur satikties, lai viņiem iedotu fotogrāfiju, tas ir brīnišķīgi,” viņš saka.

Cerams, ka Kima padomi un ieteikumi ir devuši jums pārliecību doties ārā un ķerties pie savu ielu portretu radīšanas — nekad nevar nezināt, ko jūs varētu sasniegt. Neaizmirstiet dalīties ar izveidotajām fotogrāfijām, pievienojot mirkļbirku #FreeYourStory un birku @canonemea.

Autors: Nataļja Paula (Natalya Paul)

Saistītie produkti

Saistīti raksti

  • IELU FOTOGRAFĒŠANA

    Ielu portretu fotografēšanas padomi

    Labākie padomi izciliem ielu portretiem no profesionālā fotogrāfa Džūliena Lova (Julian Love).

  • MODES FOTOGRĀFIJAS

    Kā uzņemt draugus kā modeļus

    Londonā dzīvojošā modes un skaistumkopšanas nozares fotogrāfe Džeida Keša Gordona (Jade Keshia Gordon) piedāvā sešus vienkāršus padomus, kā izveidot stilīgākus kadrus, ko ievietot sociālajos tīklos.

  • PORTRETU FOTOGRAFĒŠANA

    Ideāls objektīvs portretiem

    Kas jāņem vērā, izvēloties objektīvu portretu fotografēšanai.

  • PORTRETS

    Izpratnes pilns kvīru kopienas portretējums

    Nebinārās dzimtes fotogrāfs Luiss Peinters (Louis Painter) stāsta par kvīru kopienas fotografēšanu.