Abstrakts attēls ir tāds, kuram pēc pirmā acu uzmetiena nav nekādas saistības ar reālo pasauli. Radot attēlus, kam ir vāja saistība ar realitāti, mēs varam izteikt ideju vai emocijas, kas ir atrautas no ikdienas priekšmetiem un ainām. Bieži saka, ka fotogrāfijām ir jābūt asām, taisnām un fokusētām, taču abstraktā fotogrāfijā mēs varam pārkāpt šos noteikumus pēc saviem ieskatiem. Tas dod fotogrāfiem milzīgu brīvību piesaistīt skatītāju dziļākā līmenī, vienlaikus izpētot aizraujošus vizuālos tēlus un eksperimentējot ar fotografēšanas paņēmieniem.
Abstraktā tēma iet roku rokā ar ielu un dokumentālo fotogrāfiju. Ielu vide ir pilna ar detaļām, ģeometriju un kustību, ko ar dažiem fotografēšanas paņēmieniem var novērot un iemūžināt konceptuālā veidā, atklājot slēptus prieciņus pat ikdienišķākajās un pazīstamākajās ainās.
Abstraktā pieeja var ne tikai piedāvāt jaunu skatu leņķi uz ikoniskiem apskates objektiem un daudz fotografētām ēkām, bet tā ļauj mums parādīt arī spilgtus iespaidus par apkārtējo pilsētvidi neatkarīgi no tā, vai redzama rosīga darbība vai melanholiskas pretrunas. Kāpēc gan nepaņemt kameru un nedoties pastaigā pa pilsētu, pievēršot uzmanību abstraktajam? Nekad nevar zināt, ar ko atgriezīsieties.
Fotografējiet citādi: padomi abstraktām fotogrāfijām
1. Uzņemiet izpludinājumu ar kameru
Kameras izkustēšanās parasti ir tas, no kā fotogrāfi vēlas izvairīties, bet ar nodomu veikta kustība ekspozīcijas laikā var radīt pārsteidzoši abstraktus ielu uzņēmumus, un tas ir brīnišķīgs veids, kā parādīt vietas noskaņu.
Galvenais ir iestatīt aizslēga ātrumu, kas ir pietiekami lēns, lai radītu izpludinājumu, bet pietiekami ātrs, lai atstātu cilvēku un formu tēlus. Mēģiniet kameru iestatīt aizslēga prioritātes (Tv) režīmā ar aizslēga ātrumu 1/15 s. Sākumā iestatiet kameras gaismas jutību uz ISO100, koriģējot to, balstoties uz apkārtējā apgaismojuma līmeni, līdz esat sasniedzis ekspozīciju, kas jūs apmierina. Pēc tam, kad spiežat aizslēga pogu, veiciet asu, īsu kustību ar kameru. Kustība uz augšu un uz leju labi noder ainām ar cilvēkiem, jo tiek saglabāta figūru forma, bet varat mēģināt arī kustību uz sāniem, asu rotāciju vai ātru tālummaiņu.
Aizslēga prioritātes (Tv) režīmā varat arī vienkārši iestatīt automātisko ISO, kas pieejams vairumam kameru un ļauj koncentrēties tikai uz aizslēga ātrumu.
2. Eksponējiet gaišās vietas
Bieži vien fotogrāfi dienas laikā izvairās uzņemt tiešā saules gaismā, jo tiek radīts spēcīgs kontrasts ar dziļām ēnām. Uzņemot ielu fotogrāfijas, šis kontrasts var vienkāršot haotiskas ainas, pārveidojot tās pārsteidzoši abstraktās formās. Kad eksponējat gaišās vietas, ēnas attēlos kļūs gandrīz pilnīgi melnas, veidojot formas bez detaļām.
Vienkāršākais veids, kā to izdarīt, ir izmantot ekspozīcijas kompensāciju. Vienkārši samaziniet ekspozīciju par vienu vai divām pakāpēm, lai ainu padarītu tumšāku un ēnas kļūtu dziļas, bet tās daļas, kas ir spilgtā saules gaismā, paliktu spilgtas.
3. Uzņemiet ar dubulto ekspozīciju
Dubultā ekspozīcija ir populāra kopš 19. gadsimta, un tā ļauj vienu attēlu uzklāt uz otra, panākot pārsteidzošus rezultātus. Canon EOS 90D un daudzas citas jaunās kameras piedāvā īpašu vairāku ekspozīciju režīmu, kas uzņemšanas laikā ļauj radīt efektu. Vienkārši aktivizējiet režīmu, iestatiet vēlamo ekspozīciju skaitu un sāciet uzņemt. Noder tiešā skata režīms, kuru ieslēdzot ekrānā tiek rādīts efekta priekšskatījums, uzņemot otro kadru (vai trešo un ceturto — ar šo režīmu var uzņemt līdz deviņiem kadriem), lai jūs varētu koriģēt kadru, panākot visinteresantāko sapludinājumu.
Meklējot objektus un ainas dubultās ekspozīcijas attēliem, paturiet prātā, ka gaišākas zonas paliek tādas pašas vai pat vēl gaišākas, bet nekad nepaliek tumšākas. Tas nozīmē, ka tumšākas ēkas un formas pret gaišāku fonu, piemēram, debesīm, var veidot izteiksmīgus attēlus.
4. Pārklājiet vairākus kadrus
Kāpēc gan apstāties pie dubultās ekspozīcijas? Vairāku ekspozīciju režīms, kas pieejams tādās kamerās kā Canon EOS 90D un Canon EOS RP, ļauj uzņemt un sapludināt veselu kadru sēriju vienā noskaņas pilnā attēlā. Lai iegūtu pievilcīgu arhitektūras attēlu, mēģiniet iestatīt piecus kadrus un uzņemt ēku, veicot nelielas skatu punkta vai objektīva tālummaiņas variācijas. Uzņemšanas laikā kadri tiks pārklāti, radot pārsteidzošu vairāku ekspozīciju efektu.
5. Izceliet detaļas
Viens no interesantiem ielu fotografēšanas aspektiem ir apkārt esošo interesanto detaļu milzīgā daudzveidība — no abstraktām arhitektūras līnijām līdz krāsainām izkārtnēm, tekstūrām, uzrakstiem un atspīdumiem. Bieži vien vislabākās abstraktās fotogrāfijas ir ar visvienkāršāko kompozīciju. Par mērķi izvirzot vienu vai divas detaļas un izslēdzot visu pārējo, var radīt brīnišķīgas fotogrāfijas, kas rada iespaidu par plašāku vidi tām apkārt. Tādi attēli var būt brīnišķīgi mākslas darbi, ko var piekārt pie sienas. Kāpēc gan iemīļotākos attēlus neizdrukāt?
6. Spēlējieties ar ēnām
Kad saule debesīs ir zemu, ēnas ielās kļūst garākas, un tas var būt lielisks laiks abstraktu ēnu formu uzņemšanai. Meklējiet ēnas, kas uz ielas krīt interesantos leņķos, un skatieties, kuras cilvēku un ēku mestās ēnas ietvert kadrā. Mēģiniet eksponēt gaišās vietas, kā aprakstīts 2. padomā, lai padarītu attēlu vienkāršāku, tumšākās zonas pārveidojot par melnām.
Abstraktās fotogrāfijas piedāvā tādu brīvību, ko tikai nedaudzi citi žanri var piedāvāt, un tas ir lielisks veids, kā izpētīt kameras radošās vadīklas, nejūtoties ierobežotam ar parastajiem fotografēšanas likumiem. Nav pareizu vai nepareizu lietu, ir tikai nebeidzamas iespējas veidot iespaidīgas abstraktās fotogrāfijas.
Autors: Džeimss Patersons (James Paterson)
Saistītie produkti
-
RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM
Mazs un izsmalcināti viegls RF sērijas 24–50 mm tālummaiņas objektīvs, ko ikdienā varat izmantot ceļojumu, ainavu un citu objektu fotografēšanai. -
EOS R10
Speriet nākamos soļus fotografēšanā un video veidošanā ar bezspoguļa EOS R sistēmas kameru, kuras konstrukcijas pamatā ir APS-C lieluma sensors. -
RF 24mm F1.8 MACRO IS STM
Kompakts, viegls 24 mm fiksēta fokusa attāluma objektīvs, kas lieliski piemērots ainavu fotografēšanai, videoemuāriem un interjeriem, kā arī lieliskām makro fotogrāfijām. -
RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM
Kompakts un viegls RF 15–30 mm tālummaiņas objektīvs, kas lieliski piemērots ceļojumiem, tostarp pilsētu, ainavu, arhitektūras un videoemuāru uzņemšanai, atrodoties ceļā. -
EOS RP
Maza, viegla un intuitīva pilnkadra bezspoguļu kamera, kas paredzēta ceļošanai un ikdienas fotografēšanai. -
EOS R6
Neatkarīgi no tā, ko fotografējat, jūs to darāt, un EOS R6 sniedz jums iespēju būt radošam vēl neapjaustos veidos. -
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Ideāls ikdienas objektīvs fotogrāfiem, kuri strādā ar pilnkadra bezspoguļu ierīcēm. Ērti lietojamā RF 24-105 mm F4-7.1 IS STM ierīce ir viegla, kompakta un gatava uzņemt fotoattēlus jaunā līmenī.