PIEDZĪVOJUMU FOTOGRAFĒŠANA

Dabas skaistums: pieci padomi, lai uzlabotu piedzīvojumu fotogrāfijas brīvā dabā

Dzīvesstila fotogrāfs Džeiks Bagalijs (Jake Baggaley) dodas izpētīt Zviedrijas ledu un sniegu un atklāj, kāpēc EOS M6 Mark II ir piedzīvojumu meklētāja labākais draugs.
Divi cilvēki ar mugursomām slido pāri aizsalušam ezeram.

Dabas un dzīvesstila fotogrāfs Džeiks Bagalijs (Jake Baggaley) ir aizrautīgs piedzīvojumu mīļotājs. Kā nopietnu skrējēju brīvā dabā un dedzīgu alpīnistu viņu iedvesmo arī reljefa ainava un iespaidīgi dabas skati. “Es uzaugu Ņūforistā (Anglijas dienvidos), un man patika būt ārā,” saka Džeiks. “Man arī vienmēr ir paticis eksperimentēt ar kamerām. Mans tēvs lasa lekcijas par fotografēšanu, — manā bērnībā virtuvē mums bija iekārtota tumšā laboratorija, — līdz ar to tas bija gluži dabiski, ka pieaugot man radās šādas intereses.”

Skriešana brīvā dabā Džeiku iepazīstināja ar jauniem cilvēkiem, kuri viņam palīdzēja iekarot savu nišu. “Man nekad nebija mērķis kļūt par brīvdabas aktivitāšu fotogrāfu, un lielākajā daļā savu iepriekšējo darbu es piedalījos sociālu dokumentālo filmu veidošanā, bet šādi es sāku strādāt brīvdabas piedzīvojumu nozarē,” viņš skaidro. Tagad Džeika klienti ir “The North Face”, “Another Escape” un “Adidas”.

Kad radās iespēja fotografēt sniega klātas ainavas un aizsalušus ezerus ar slēpotājiem un slidotājiem Zviedrijas centrālajā daļā, ko organizēja ilgtspējīgais ekspedīciju uzņēmums “Do The North”, tas bija Džeika sapņu projekts. “Mēs apmeklējām Dālarnas reģionu, kur notika slidošana, un Fulufjelletas Nacionālo parku, kur tika slēpots. Tā bija tiešām nomaļa vieta, un es vēlējos uzņemt plašos ledus laukus un milzīgo, attālo ainavu,” viņš saka.

Svarīgi, lai kamera būtu viegla, tāpēc kompaktā Canon EOS M6 Mark II ar 180˚ pagriežamu skārienekrānu, iebūvēto Wi-Fi, 4K video un 32,5 MP APS-C sensoru ir ideāla sabiedrotā. Kopā ar Canon EF-M 32mm f/1.4 STM objektīvu tā piedāvāja iespaidīgus tehniskos parametrus mazā, ērti pārnēsājamā komplektā.

Šeit Džeiks demonstrē, kā vislabāk izmantot kameru piedzīvojumos, un parāda, ka var uzņemt satriecošus dabas attēlus, neceļojot pārāk tālu no mājām.

1. Kļūstiet radošs neatkarīgi no laikapstākļiem

Cilvēks dzeltenā jakā slido pāri aizsalušam ezeram. Fonā ir balta baznīca, kas atspīd uz ledus.

Eksperimentējot ar atspīdumiem, var iegūt interesantus rezultātus.

Haskiju rinda sniegā. Tālumā var redzēt ar sniegu klātu namiņu.

Ziemā var būt grūti fotografēt ārā spožā sniega dēļ, tomēr tas var palīdzēt izveidot interesantas kompozīcijas un izcelt fotografējamos objektus.

“Esot kalnos, varat izjust saikni ar apkārtējo vidi,” skaidro Džeiks. “Daba mani saviļņo, piedāvājot iespēju fotografēt ārā. Kad ārā skrienu, vienmēr domāju, kur varētu būt kāda laba fotografēšanas vieta. Brīvās dabas izpēte ziemā var sniegt neparastas iespējas būt radošam,” viņš saka. “Eksperimentējiet ar leņķiem, gaismām un uz galvas uzliekamo lukturi, lai vienmuļu vidi padarītu daudz pārsteidzošāku.”

Vienmuļā Skandināvijas ziema sagādāja izaicinošas apgaismojuma situācijas, kam lieliski noderēja Džeika kamera ar ISO diapazonu līdz 25 600 un tās iespējas vājā apgaismojumā. “Mani pārsteidza tas, kā Canon EOS M6 Mark II strādāja vājā apgaismojumā, un Canon EF-M 32mm f/1.4 STM objektīva plašais diafragmas atvērums, kas atviegloja fotografēšanu, kad palika tumšāks. Zviedrijā dienas gaisma ir diezgan īsu brīdi, tāpēc mums nebija pietiekami daudz laika, lai kaut ko īpaši sagatavotu. Šajā gadījumā uzņēmām pa ceļam.”

Sniegotā, spilgtā vidē Džeiks iesaka pārslēgt uz manuālo režīmu, lai izvairītos no detaļu pazaudēšanas. “Kameras mērītāji cenšas visu padarīt tumšāku, jo uztver balto krāsu no visiem stūriem. Labāk uzņemt manuālajā režīmā, kur varat pilnībā kontrolēt spilgtumu, nepazaudējot sniegu.

Un kāpēc gan nepamēģināt uzņemt siluetus? “Ja ir sniegs, priekšrocība ir tāda, ka varat iegūt tīrus koku siluetus,” viņš saka. “Ēnas sniegā veido dažādas baltās krāsas nokrāsas, ar kurām var lieliski eksperimentēt.”

2. Optimizējiet savu aprīkojumu

Sieviete ar oranžu mugursomu iet pāri sniega klātai ainavai.

EOS M6 Mark II bija Džeika fotosesijai ideāli piemērota kamera, jo tā ir tik viegla un kompakta, ka viņš tai ērti varēja piekļūt visa ceļojuma laikā.

Dodoties piedzīvojumos, nepieciešama viegla piekļuve kamerai un tai jābūt ātri reaģējošai, citādi varat nokavēt spontāno mirkļu uzņemšanu. Canon EOS M6 Mark II sver tikai 408 g un var uzņemt pat 14 kadrus sekundē.

Canon EOS M6 Mark II kamerā mani pārsteidza tas, cik tā maza un viegla,” saka Džeiks. “Mēs intensīvi slēpojām ar distanču slēpēm un slidojām pa aizsalušiem ezeriem. Ja būtu daudz liela un smaga aprīkojuma, šis process tiktu palēnināts, bet, tā kā uzņēmām aktīvu darbību, Canon EOS M6 Mark II ātrais kadru nomaiņas ātrums bija perfekti piemērots. Es piestiprināju kameru somas priekšpusē, un tas bija atbilstoši ekstrēmajiem apstākļiem, jo man nevajadzēja apstāties, novilkt cimdus vai atvērt somu.”

3. Pievērsiet uzmanību ar cilvēkiem vai detaļām

Cilvēks dzeltenā jakā dodas pa sniegu uz trijstūrveida namiņu.

Džeiks iesaka attēlos iekļaut cilvēkus, lai piešķirtu izpratni par mērogu.

Divu slidotāju kājas, viņu ķermeņi ir aiz kadra. Abi atspīd ledū, kurā ir viņu slidu atstātās pēdas.

Pēdas un marķējuma stabiņi ledū, kā arī abu slidotāju atspīdums piesaista uzmanību kompozīcijai.

“Es mēģinu diezgan vienkāršus kadrus pārvērst nedaudz interesantākos, pievienojot cilvēkus,” saka Džeiks. “Ja ir mijiedarbība ar cilvēku, tas parāda ainavas mērogu.”

“Man patika atspīdumi uz ledus un līnijas, ko izveidoja mūsu slidas. Vēlējos izmantot slidu atstātās pēdas, lai padarītu kompozīciju un attēlus interesantākus.”

Džeiks izmantoja Canon EOS M6 Mark II kameras RAW nepārtrauktās fotografēšanas režīmu ar 30 kadriem sekundē, lai nofiksētu slidotājus kadrā, kad tie ieslīd skatā. “Ja mums nebija ilgs laiks fotografēšanai, bet bija tiešām jauka aina, es izmantoju nepārtrauktās fotografēšanas režīmu ar 30 kadriem sekundē, lai būtu pārliecināts, ka slidotāju ķermeņi ir tieši tur, kur vēlos. Tas bija patiešām noderīgi, — un es varēju paļauties uz automātisko fokusēšanu.”

4. Izvēlieties daudzpusīgu objektīvu

Trīs slidotāji ar mugursomām šķērso milzīgu aizsalušu ezeru. Tālumā redzamas ar sniegu klātas virsotnes.

Asais Canon EF-M 32mm f/1.4 STM objektīvs sniedza iespēju Džeikam uzņemt plašas ainavas, saglabājot detaļu tuvplānus un izvairoties no attēlu kropļojumiem.

Lieliskās piedzīvojumu fotogrāfijās vissvarīgākais ir detaļas un skaidrs attēls. Canon EF-M 32mm f/1.4 STM objektīvs ar 50 mm ekvivalenta standarta fokusa attālumu ir ārkārtīgi ass un var uzņemt iespaidīgas kalnu grēdas tikpat labi kā sīkas detaļas uz slidām, zābakiem un riteņiem. Tāpēc neatkarīgi no piedzīvojumu veida jums pietiek ar vienu objektīvu.

“Šis 50 mm ekvivalenta fokusa attālums man bija iecienītākais šajā brīvdabas fotosesijā, jo tas sniedza iespēju uzņemt visu ainavu ar sīku personu [kadrā] bez lieliem kropļojumiem, ko dažkārt var novērot,” viņš saka.

“Tas ir labs universālais fokusa attālums, lai uzņemtu plašas ainavas un tuvas detaļas ar seklu asuma dziļumu. To var izmantot visiem nolūkiem.”

5. Izmantojiet ziemas gaismas priekšrocības

Trīs distanču slēpotāji šķērso sniega klātu ainavu. Saules stari apspīd marķējuma stabiņu aiz viņiem.

Džeiks iesaka eksperimentēt ar ziemas gaismu, lai citādi vienmuļo ainu padarītu interesantāku.

Ar dronu uzņemts fotoattēls, kurā ir cilvēks, kas iet starp skujkokiem sniega klātā ainavā. Aiz viņa sniegā var redzēt pēdu taku.

Zeltainā gaisma, kas bieži vien saulainās ziemas dienās ir Skandināvijā, palīdz uzņemt garas, noskaņu veidojošas ēnas.

Neatkarīgi no tā, kur atrodaties — no mežiem līdz klinšu virsotnēm, — ziemas saullēkta burvība vienmēr fotogrāfijām liek izcelties. Un ir iemesls, kāpēc ainu iecienījuši tādi piedzīvojumu fotogrāfi kā Džeiks. “Ziemas saullēktā man visvairāk patīk tas, ka tas notiek aptuveni deviņos vai desmitos no rīta, nevis trijos vai četros. Tāpēc ziemā var paslinkot un tik un tā doties ārā, lai uzņemtu saullēktu. Bieži vien saulainās ziemas dienās saule ir zemu visu laiku, tāpēc var iegūt intensīvu, maigu gaismu, bet ar garām, dziļām ēnām,” viņš saka.

Ietvert ainavisku, zeltainu gaismu savos 4K videoklipos ar piedzīvojumiem ir pavisam vienkārši, ja izmanto Canon EOS M6 Mark II, un Džeiks konstatēja, ka viņš var rediģēt un sapludināt savu materiālu ar 4K videoklipu kadriem, kas uzņemti ar pilnkadra Canon EOS R kameru. “Canon EOS M6 Mark II materiāls papildināja materiālu, kas uzņemts ar Canon EOS R. Es varēju tos izmantot kopā, un tie izskatījās ārkārtīgi tīri.”

Autors: Lorna Dokerila (Lorna Dockerill)

Saistītie produkti

Saistītie raksti

  • FOTOGRAFĒŠANAS PAMATI / BRĪVĀ DABĀ

    Padomi uzņemšanai ekstrēmos laikapstākļos

    Šeit ir sniegti noderīgi padomi un paņēmieni, lai apgūtu fotografēšanu ekstremālos laikapstākļos, — sākot no aprīkojuma aizsardzības līdz rūpēm par sevi.

  • AINAVU FOTOGRAFĒŠANA

    Pārsteidzošas ainavu fotogrāfijas

    Kā uzņemt lielisku pašbildi ainavā — ainavu fotogrāfes un influenceres Ausas Stainarsas (Ása Steinars) ieteikumi.

  • PIEDZĪVOJUMU FOTOGRAFĒŠANA

    Āra piedzīvojumu fotografēšana

    Fotogrāfe Anna Blekvela (Anna Blackwell) dodas pārgājienā pa Dartmūras savvaļas takām ar Canon EOS R6.

  • FOTOGRAFĒŠANA ZIEMĀ

    Kā uzņemt labākas fotogrāfijas ziemā

    Gūstiet vislabāko pieredzi šajā skaistajā sezonā ar fotogrāfu Vladimiru Medvedevu (Vladimir Medvedev).