Dabisku un precīzu ādas toņu uzņemšana ir viens no izaicinošākajiem portretu fotografēšanas aspektiem. Neparasts apgaismojums un dīvainas, nevajadzīgas krāsas portretējamo personu var attēlot ar slimīgu ādas krāsu, kuras koriģēšana pēcapstrādē var paņemt daudz laika. Bet, lai gan mēs visi nevaram atļauties grima mākslinieku, kas asistē, ir daudz veidu, kā iegūt tīru, svaigu ādas toni tieši ar EOS kameru un samazināt nepieciešamās retušēšanas apjomu.
Šeit ar godalgām novērtētā modes un skaistumkopšanas nozares fotogrāfe Džeida Keša Gordona (Jade Keshia Gordon) piedāvā piecus vienkāršus padomus, kā uzņemt perfektu ādas toni. Viņa paskaidro, kādas dažādas pieejas izmanto melnas, baltas un jauktas rases ādas fotografēšanai un kā viņa iestata savu EOS kameru, lai iegūtu vienmērīgus rezultātus.
Sekojiet Džeidas padomiem un varēsiet uzņemt perfektu ādas toni, lieki netērējot laiku!
Kā portretu fotogrāfijās uzņemt dabisku ādas toni
1. Izvairieties no tiešas, spilgtas gaismas
Maigā gaismā kopumā cilvēki izskatās labāk. Fotografējot ārā gaišas dienas laikā, kad ir apmācies, iegūsiet izkliedētu apgaismojumu, kas noder visiem ādas toņu tipiem. Skaidrās, saulainās dienās, kad ir tieša gaisma, kas netiek filtrēta, bieži vien ir labāk sameklēt nedaudz noēnotu vietu, lai izvairītos no ēnām un izgaismojuma sejās.
“Runājot par ādas toni, vispirms jādomā par apgaismojumu,” apstiprina Džeida. “Ja tas krīt uz sejas fotografējamajam objektam ar gaišāku ādu, fotogrāfijās tā var izskatīties blāva. Tāpēc ir jāsagatavojas samazināt ekspozīciju vai arī pagriezt fotografējamo objektu otrādi, lai gaisma kristu no aizmugures.”
“Kad strādāju studijā, man patīk izmantot divus gaismas avotus — vienu aiz fotografējamā objekta, kas izgaismo fonu, un tad vēl gaismas izkliedētāju “beauty dish” priekšpusē, nedaudz nost no modeļa centra, lai apgaismotu tā seju.”
2. Pareizi eksponējiet dažādus ādas toņus
Džeida regulāri uzņem modeļus ar dažādiem ādas toņiem un katram no tiem izmanto citu pieeju.
“Kad uzņemat portretu, ir svarīgi izvairīties no baltas ādas pāreksponēšanas,” viņa paskaidro. “Jūs noteikti vēlaties redzēt ādas tekstūru un vasarraibumus vai kosmētiku. Ja gaišās vietas ir pārāk gaišas, var būt grūti vai neiespējami tās atgūt.”
“Ja ir melns ādas tonis, nepieciešams daudz gaismas,” turpina Džeida. “Melnā krāsa absorbē gaismu, tāpēc nepieciešams pietiekami daudz gaismas, lai izceltu vaibstus. Tomēr robeža ir smalka, jo pārāk daudz gaismas pāreksponēs ādu un izlīdzinās vaibstus.”
“Es parasti konstatēju, ka fona apgaismošana, izmantojot studijas lampas vai sauli, labi noder jauktas rases ādas toņiem. Tā piešķir patīkamu gaismu sejas sāniem, un jūs varat izmantot atstarotāju, lai daļu šīs gaismas atstarotu atpakaļ uz sejas.”
3. Izmantojiet portretu attēlu stilu
Izvēloties kādu no iepriekš iestatīto attēlu stilu opcijām, kamera jūsu vietā parūpēsies par visiem iestatījumiem — katrs attēlu stils piedāvā dažādu asuma, kontrasta, piesātinājuma un krāsu toni, un ar tiem var panākt ievērojami atšķirīgu efektu uz ādas toni. Kā jūs varētu sagaidīt, portretu attēlu stils ir optimizēts kadriem ar cilvēkiem — ar nedaudz samazinātu asumu un nedaudz palielinātu spilgtumu, lai panāktu maigāka izskata ādu.
“Šeit es dodu priekšroku portretu iestatījumam, jo attēls, ko uzņēmu ar standarta attēlu stilu, šķita nedaudz vienmuļš,” saka Džeida. “Portretu iestatījums attēlā viegli pastiprina sarkano apakštoni. Tāpēc tas lieliski izcēla modeļa rozā apģērbu, un, tā kā viņa ir melna, šīs sarkanās krāsas pastiprināšana palīdzēja uzlabot viņas ādas toni, nepadarot to pārāk oranžīgi sarkanu.”
Ja konstatējat, ka portretu attēlu stils kopā ar apgaismojumu ādas toni padara nedaudz par daudz sarkanīgu vai dzeltenīgu, izmantojiet krāsu toņa slīdni attēlu stila izvēlnē, lai to koriģētu.
4. Iestatiet baltās krāsas balansu manuāli
Lai panāktu vienmērīgu ādas krāsu, izvēlieties baltās krāsas balansa iepriekšējo iestatījumu, kas atbilst apgaismojuma apstākļiem, vai izveidojiet savu, izmantojot pielāgotu baltās krāsas balansa opciju kameras galvenajā izvēlnē. Kamēr apgaismojums nemainīsies, visos kadros iegūsiet vienu un to pašu rezultātu.
Ja atstājat automātisku baltās krāsas balansa iestatījumu, kamera koriģēs krāsas temperatūru, lai noņemtu nevajadzīgās krāsas. Tā var veidoties pārāk siltu toņu (oranžs) vai pārāk aukstu toņu (zils) ādas tonis. Ja uzņemat RAW režīmā, vēlāk rediģēšanas laikā varat mainīt baltās krāsas balansu, tomēr, to pareizi iestatot kamerā, var iegūt precīzāku priekšskatījumu.
“Šajos piemēros varat redzēt efektu uz modeļa ādas toni, ko panāk ar dažādu baltās krāsas balansa iestatījumu lietošanu,” skaidro Džeida. “Šeit es dodu priekšroku rezultātiem, kas iegūti ar dienasgaismas iestatījumu, jo tas neizlīdzina viņas vaibstus un nepadara viņu pārāk oranžīgu. Tas vienkārši nedaudz uzlabo krāsas, veidojot attēlu līdzīgāku tam, kādu tajā brīdī to redzēju.”
5. Uzņemiet RAW formātā
Ja uzņemat JPEG vai HEIF formātā, pirms uzņemšanas kamerā jāiestata pareizie iestatījumi. Tas ietver krāsu telpu, kas nosaka fotogrāfijā parādāmo krāsu diapazonu. To var iestatīt kameras galvenajā izvēlnē.
Džeida vienmēr uzņem RAW formātā un iesaka to darīt arī tad, ja tikko uzsākat portretu fotografēšanu, jo tas atvieglo precīzu ādas toņa koriģēšanu vēlāk. RAW faili satur vairāk attēlu informācijas nekā JPEG vai HEIF faili, un jūs varat brīvi koriģēt attēlu parametrus, piemēram, baltās krāsas balansu, krāsu raksturojumu un asumu, izmantojot RAW failu apstrādes un rediģēšanas programmatūru, piemēram, Canon Digital Photo Professional, neietekmējot sākotnējos attēlu datus.
Autors: Markuss Hokins (Marcus Hawkins)
Saistīti produkti
-
EF 24-70mm f/2.8L II USM
Profesionāls ikdienas lietošanai paredzēts L sērijas tālummaiņas objektīvs, kas nodrošina augstu attēlu kvalitāti ar pastāvīgu f/2.8 diafragmas atvērumu. -
RF 85mm F1.2L USM
Objektīvs RF 85mm F1.2L USM piedāvā nepārspējamu asumu portretiem un izcilu darbību vājā apgaismojumā, lai īstenotu jūsu radošo potenciālu. -
EOS R6
Neatkarīgi no tā, ko fotografējat, jūs to darāt, un EOS R6 sniedz jums iespēju būt radošam vēl neapjaustos veidos. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
35 mm makro objektīvs ar lielu diafragmas atvērumu f/1.8 platleņķa perspektīvai un fokusēšanai tuvumā; aprīkots ar Hybrid IS. -
RF 24-105mm F4-7.1 IS STM
Ideāls ikdienas objektīvs fotogrāfiem, kuri strādā ar pilnkadra bezspoguļu ierīcēm. Ērti lietojamā RF 24-105 mm F4-7.1 IS STM ierīce ir viegla, kompakta un gatava uzņemt fotoattēlus jaunā līmenī.