RADOŠA DRUKĀŠANA

Atklājiet papīra mākslas darbu pasauli ar Canon Creative Park

Apskatiet, kā viens talantīgs mākslinieks izmanto Canon PIXMA printeri, lai no Canon Creative Park zivju dzeņa veidnes izveidotu augstāka līmeņa rokdarbu.
Košs zivju dzenis uz cilvēka rokas, un fonā ir redzami augi un zīmējumi.

Canon Creative Park jūsu izvēlei piedāvā tūkstošiem papīra rokdarbu ideju un veidņu, sākot no arhitektūras līdz sezonāliem dekoriem. Vienkārši izvēlieties veidni un izpildiet norādījumus. Bet ko darīt, ja vēlaties izveidot augstāka līmeņa darbu? Šeit padomus rokdarbu veidošanā sniedz mākslinieks un ilustrators Zeks Makloghlins (Zack McLaughlin) no uzņēmuma Paper & Wood.

Zekam ir sena mīlestība uz dabu un īpaša interese par putniem, viņš tos gan vēro, gan fotografē ar Canon EOS 90D. Viņš ir veidojis instalācijas slaveniem universālveikaliem, muzejiem un pat seram Deividam Atenboro. Zeka uzmanība pret detaļām viņu atšķir no citiem, un viņa apbrīna par dabu ir redzama visos viņa darinājumos.

Līdz ar to šķiet atbilstoši, ka Zekam, kuram patīk putni, jāiesaistās šajā trīsdimensiju papīra rokdarbu izaicinājumā un jāizvēlas savas uzmanības centrā novietot zivju dzeni.

Darba uzsākšana

Blakus atvērtam klēpjdatoram uz darbvirsmas atrodas Canon PIXMA printeris, kas drukā klēpjdatora ekrānā redzamo Canon Creative Park veidni.

Trīsdimensiju papīra rokdarbi pieaugušajiem var būt gan sarežģīti, gan gandarījumu radoši, un pakalpojums Canon Creative Park ir pilns ar papīra rokdarbu idejām, lai jūs varētu uzsākt darbu.

Vīrietis, noliecies pār rakstāmgaldu, uzmanīgi ar skalpeli izgriež veidnes no papīra loksnes, kas novietota uz griešanas paliktņa.

Papīra rokdarbi var būt lielisks veids, kā iedziļināties radošajā procesā — no veidņu drukāšanas līdz to izgriešanai un salikšanai. “Parasti tik ļoti iegrimstu darbā, ka tikai pēc vairākām stundām saprotu, ka esmu ļoti izsalcis vai izslāpis — es pazaudēju laika sajūtu,” Zeks saka. “Man vienmēr ir ieslēgts radio vai arī klausos fantastikas tematikas audiogrāmatu. Mani aizrauj šādi darbi.”

Vērošana un sagatavošanās ir jebkura radošā procesa pirmais solis. Zeks vietējos purvos bija ieraudzījis un nofotografējis dažus zivju dzeņus. “Man patīk iet ārā un fotografēt dabu, jo īpaši klusos, agros rītos, kad ir šādi mierpilni mirkļi,” Zeks saka. “Es vēlos šo sajūtu ienest telpās.”

Bieži vien Zeks pēta ne tikai savus attēlus, bet arī grāmatas un zīmējumus tiešsaistē, lai sagatavotos konstruēšanai. Kad viņš bija izvēlējies zivju dzeņa veidni pakalpojumā Canon Creative Park, kas ir pieejams gan kā lietotne viedtālrunim, gan kā tīmekļa vietne, viņš izdrukāja gan to, gan citus attēlus iedvesmai, izmantojot Canon PIXMA TS5350a sērijas printeri.

Lai nodrošinātu, ka iegūs perfektu izdruku ar precīzām krāsām un līnijām, Zeks izpildīja ātru un vienkāršu printera apkopes procesu, kas pieejams iestatījumos, lai pārbaudītu visas nepieciešamās sprauslas. Viņš arī mainīja uz režīmu Best Quality (Vislabākā kvalitāte), nevis atstāja režīmu Draft (Melnraksts) vai Standard (Standarta). Kad tas bija izdarīts, bija pienācis laiks radošam darbam.

“Man patīk izaicinājums no kāda materiāla, piemēram, papīra, izveidot kaut ko tik skaistu, kas pastāv dabā,” Zeks saka. “Ar papīru var izdarīt tik daudz, piemēram, veidot reljefu, un Canon matētais fotopapīrs tam ir ideāli piemērots. Viss papīrs ir nedaudz mīksts, tāpēc to piespiežot, paliek nospiedums. Ir interesanti papīru izmantot citādāk, nekā parasti cilvēki par to domā, ka tas ir kaut kas plakans; tam ir tik liels potenciāls!”

Plānošana un process

Dažādas papīra zivju dzeņa veidnes daļas, dažas saliktas un dažas joprojām darba procesā, atrodas uz galda blakus šķērēm.

Zeks ir studējis ilustrāciju un gadiem ilgi ilustrējis bērnu grāmatas, līdz saprata, ka viņu saista trīsdimensiju darinājumi. “Tas ir interesanti, jo tagad ar ilustrēšanu daudz nenodarbojos; strādāju ar trīsdimensiju darbiem,” viņš saka. “Tas ir kaut kas tāds, par ko nesapņoju, kad biju jaunāks. Es pat nedomāju, ka ir tāda iespēja.”

Divas rokas ar šķērēm griež papīra spalvu.

“Es izveidoju lielu spalvu kaudzi, taču tā vienmēr zināmā mērā ir minēšana,” Zeks saka. “Kad esmu ticis līdz beigām, saprotu, ka man nepieciešamas vēl dažas. Es sāku darbu diezgan labi sagatavojies, bet tas var izvērsties nedaudz haotisks.”

Nebija pārsteigums, ka standarta zivju dzeņa veidni no Canon Creative Park Zekam izveidot bija diezgan vienkārši, tomēr viņš pievienoja dažus personiskus pieskārienus, kas bija viņa galvenās motivācijas pamatā — atdzīvināt savus papīra putnus.

“Es vienmēr cenšos modeļus izveidot tā, lai tie izskatītos kā īsti,” viņš paskaidro. “Burvība slēpjas detaļās, tikai ļoti tuvu ieskatoties, var sākt izprast, kā tie ir izveidoti.”

Kad Zeks bija izdrukājis visus plakanos elementus un izgriezis tos ar skalpeli, pirms detaļu savienošanas viņš pievienoja papīra spalvas. Izmantojot 160 g/m² reljefu krāsaino papīru, Zeks izgrieza parastas lapas formu un turēja to starp īkšķi un vēl vienu pirkstu. Pēc tam, atbalstot šķēres uz cita pirksta, viņš apcirpa malu, izveidojot bārkstis. Visiem saviem projektiem viņš to dara ar lielu izveicību. “Nekad neesmu sev iegriezis,” viņš saka. “Aizmugurē man ir pirksts drošībai, lai visu laiku varētu just, kur atrodas asmens.”

Zeks aplēsa, ka šim zivju dzenim izmantoja aptuveni 400 papīra spalvu, un viņš iesaka vienmēr sākt ar asti un pēc tam klāt kārtas uz augšu. Zeks zināja, ka, pievienojot papildu apspalvojumu ar spalvām, viņam ir nepieciešams, lai knābis un pēdas būtu par aptuveni 10% lielākas, pretējā gadījumā tās izskatītos nesamērīgi.

Uzmanība pret detaļām

Cilvēka roka tur papīra rokdarbu zivju dzeni, kamēr otra roka izmanto mazu otiņu, lai izkrāsotu zivju dzeņa galvu.

“Es izmantoju akrila krāsas un tās nopludinu, pēc tam izmantoju biezākas krāsas lāses, lai iegūtu izteiksmīgākus krāsas triepienus,” Zeks saka. “Man patīk izmantot zaigojošas krāsas, kas labi atbilst putnu tekstūrai.”

Kad putnam bija izveidots, pielīmētas un izžuvušas spalvas, Zeks izmantoja akrila krāsu, lai pievienotu detaļas. “Par laimi, Creative Park veidnes ir ļoti detalizētas, līdz ar to man bija vienkāršāk krāsot putnu,” viņš saka.

Pēc krāsošanas viņš nolakoja knābi, lai tam piešķirtu spīdīgi reālu izskatu, un pielāgoja zivju dzeņa acis, lai tās būtu dzīvīgākas, izmantojot akrila lodītes, ko viņš nokrāsoja. Pēc tam viņš izveidoja otru plakstiņu no citas veidnes, lai acis izskatītos nedaudz iegrimušas.

Zekam rokdarbu veidošanas māksla un radīšana ir meditatīvs process. “Tu aizmirsti par visu pārējo uz pasaules pat tad, ja gatavošana neveicas, kā plānots,” viņš saka. “Tu vienkārši nevari domāt par citām problēmām savā dzīvē. Nav uzmanību piesaistošu ekrānu, jo tu izmanto savas rokas. Tas ir ļoti taktili un aizved prom no visa pārējā.”

Gatavais darinājums

Izgatavots papīra zivju dzenis uz zara stikla traukā, kas atrodas uz galda blakus istabas augam.

Projekts aizņēma četras dienas, Zeks pie zivju dzeņa veidošanas strādāja ar lielu mīlestību, kā viņš to dara visos projektos. “Es iegūstu tādu darbu, kādu esmu to iedomājies, un es vienmēr vēlos, lai tas būtu tieši tāds,” viņš saka.

Kad modelis bija gandrīz pabeigts, tika veikti vēl daži pielāgojumi, piemēram, noliekta galva, lai tā būtu nedaudz vērsta uz leju un izskatītos, ka putns ir gatavs uzbrukt kādai zivij, kas neko nenojauš. Beigās Zeks nolēma to uzlikt uz zara stikla traukā. “Es pamatnei piestiprināju metāla stiepli un piešķīru tai formu, izmantojot modelēšanas špakteli un zobu bakstāmo, lai pirms krāsošanas iegūtu tekstūru,” viņš skaidro.

Daudziem, kuri apskata Zeka darbus, tas, iespējams, ir vienīgais veids, kā piekļūt dažu šādu putnu tuvumā, lai tos izpētītu. “Es vēlos, lai cilvēki vairāk apzinātos un novērtētu dabu; mans mērķis ir arī ienest dabu telpās, bet brīvā dabā to atstāt neskartu. Tas, ko es daru, iepriekš tika pielīdzināts vegānu taksidermijai,” viņš joko.

Ja jūs iedvesmoja Zeka pārsteidzošie papīra rokdarbu darinājumi, kāpēc gan neizmēģināt savus spēkus, izveidojot kādu pakalpojumā Canon Creative Park pieejamu veidni? Neaizmirstiet dalīties ar saviem papīra mākslas darbiem sociālajos tīklos, izmantojot mirkļbirku #MadeWithPIXMA.

Autors: Nataļja Paula (Natalya Paul)

Saistītie produkti

Saistītie raksti