Kad domā par makro fotografēšanu, bieži vien prātā nenāk ēdiens, bet tradicionālāki objekti, piemēram, kukaiņi un ziedi. Tomēr ēdiena fotografēšana ir neticami pieejama — jūsu mājās ir viegli pieejams plašs iespējamo objektu klāsts. Turklāt, lai iegūtu lieliskus attēlus, nav jāpaļaujas uz labiem laikapstākļiem vai to, ka fotografējamais objekts neizkustēsies.
Bet tas nenozīmē, ka vienmēr ir viegli atrast kādu objektu, kas ļauj iegūt augstāka līmeņa attēlus, fotografējot savas pusdienas. Viens veids, kā citādi pieiet ēdiena fotografēšanai, ir izmantot makro objektīvu, lai piekļūtu pavisam tuvu un radītu izcilus abstraktos attēlus, kas skatītāju spēj fascinēt. Varat izmantot arī tādu paņēmienu kā fokusa uzslāņošanu — tagad to izdarīt vienkāršāk kā jebkad, pateicoties inovatīvajām funkcijām, kas ir dažās jaunākajās Canon kamerās, piemēram, Canon EOS R10.
Mēs izaicinājām makro fotogrāfu Metu Dūgu (Matt Doogue) izmēģināt ēdiena fotografēšanu. Viņš ir vairāk pieradis pie makro fotografēšanas laukā, specializējoties kukaiņu, augu un sēņu fotografēšanā, tāpēc palikšana telpās un objektu fotografēšana virtuvē izrādījās viņam aizraujoša pieredze, kas viņam lika paskatīties uz makro fotografēšanu pavisam citādāk.
Šeit viņš dalās ar dažām iegūtajām atziņām.
MAKRO FOTOGRAFĒŠANA
Ēdiena tuvplānu fotografēšana
1. Meklējiet tekstūras, formas, krāsas un rakstus
Jebkurš ēdiens ar interesantu tekstūru, rakstu, krāsu vai formu ir īpaši piemērots ļoti tuvu makro kadru uzņemšanai. “Pārsteidzoši izskatās jebkurš objekts ar cukura pārklājumu, jo, fotografējot cukura kristāliņu tuvplānus, tie izskatās kā dimantiņi,” Mets saka. “Lielākajai daļai saldumu ir tekstūra, izcēlumi un forma, kas labi izskatās, turklāt saldumiem bieži vien ir košas krāsas — sarkanās, dzeltenās, rozā un zaļās.
“Turklāt dārzeņiem, piemēram, puķu kāpostiem, kāpostiem un pat sīpoliem, ir interesanta struktūra. Jo dabīgāks ir produkts, jo labāka ir tā simetrija, savukārt apstrādāti produkti, piemēram, saldumi, var nodrošināt labākus abstraktos attēlus.
2. Apdomājiet, kāds ir jūsu apgaismojums
Metam apgaismojums bieži vien spēlē lielu lomu makro darbos, bet ēdiens ļoti atšķiras no šiem parastajiem objektiem. “Man nevajadzēja tik daudz izkliedēt gaismu kā kādam spīdīgam objektam, piemēram, vabolei,” viņš saka.
Šim projektam Mets iegādājās nedārgu, mazu studijas softboksu, lai gan jūs vienmēr varat mēģināt to izgatavot pats. Viņš arī izmantoja LED apgaismojumu, lai izceltu objekta elementus.
“Varat arī izveidot sēriju, kur katrs attēls izskatās pilnīgi atšķirīgi,” Mets piebilst. “Piemēram ar cukura figūriņu attēliem — tas ir aplis ar melnu caurumu, bet, ja to apgaismoju no dažādiem leņķiem, tas katru reizi var izskatīties pilnīgi atšķirīgi, pat izmantojot vienu un to pašu kameru un objektīvu.”
Ja jums nav pieejams apgaismojums, varat strādāt arī ar dabisko apgaismojumu, jo īpaši gadījumos, kad ēdienu varat fotografēt loga tuvumā, strādājot ar dienasgaismu. Gaismu uz objektu varat arī novirzīt, izmantojot atstarotāju, pat tādu, kas izgatavots mājās no virtuvē pieejamās folijas.
3. Izvēlieties pareizo makro objektīvu ēdiena fotografēšanai
Lai gan ēdienu var fotografēt ar dažāda veida objektīviem, lai iegūtu vislabākos, visdetalizētākos attēlus, varat izvēlēties objektīvu, kas apzīmēts kā makro objektīvs.
Ir dažādi varianti, kas atbilst dažādiem budžetiem un fotografēšanas stiliem. Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM objektīvs ir fantastiska izvēle, jo ir viegls un ar mazu fokusēšanas attālumu. Palielinājuma attiecība ir 0,5 reizes, tomēr jūs varat veidot detalizētus kadrus, kā arī nedaudz atvilkt objektīvu, ja vēlaties parādīt arī nedaudz konteksta. Ja ir lielāks budžets un vēlaties piekļūt pēc iespējas tuvāk, RF 100mm F2.8L MACRO IS USM ir izcila izvēle — tas piedāvā 1,4 reižu palielinājumu abstraktiem kadriem, kas izskatās kā no citas pasaules.
Apskatiet mūsu ceļvežus par labāko fotoaparatūru makro fotogrāfijām iesācējiem un labākajiem Canon objektīviem ēdiena fotografēšanai, lai iegūtu vēl citus padomus. Varat arī izmantot parocīgo Canon objektīvu meklēšanas rīku, kas pielāgo ieteikumus atbilstoši jūsu kamerai, žanram, kurā vēlaties fotografēt, un funkcijām, ko visaugstāk vērtējat.
4. Izmēģiniet fokusa uzslāņošanu
Fokusa uzslāņošana ir paņēmiens, ar kuru attēli tiek uzņemti ar dažādiem fokusa punktiem un pēc tam sapludināti kopā. To var izdarīt manuāli, izmantojot tādus rīkus kā asuma dziļuma kompozīcijas izveidošanas rīku, kas pieejams Canon programmatūrā Digital Photo Professional (DPP), bet tādi modeļi kā Canon EOS R10 un EOS R7 sniedz iespēju to visu izdarīt kamerā.
“Tas man ietaupīs tik daudz laika,” Mets saka. “Ar kameru EOS R10 es varēju uzņemt 100 attēlus ar uzslāņotu fokusu vienas minūtes laikā, un pēc tam attēls kamerā tika ātri apstrādāts. Kad iepriekš izmēģināju šo paņēmienu, man bija jānopērk jauns, dārgs dators, lai strādātu ar visiem attēlu failiem un tos sapludinātu kopā attēlu rediģēšanas programmatūrā. Tagad ar kameru EOS R10 varu izveidot saliktu attēlu un ātri strādāt ar vienu attēla failu. Tas mani tiešām iedvesmoja šo paņēmienu izmantot biežāk.
“Kamera nodrošina ne tikai sapludināto, bet arī atsevišķos attēlus. Tas lieliski noder, ja vēlāk nolemjat, ka nevēlaties visu uzslāņojumu, piemēram, ja vēlaties maigāku fokusu priekšplānā. Tā kā tiek nodrošināti visi faili, jums ir brīvība un radošas iespējas pielāgot attēlus tieši tā, kā vēlaties.”
Visām EOS R sistēmas kamerām ir arī manuāla fokusa atzīmēšanas iespēja, kas izmanto spilgtas krāsas, lai displejā izceltu fokusā esošās attēla zonas.
5. Izpētiet dažādus objektus
Ja ēdiena fotografēšana jums ir jauna, iespējams, jums šķitīs izaicinoša tempa palēnināšana un strādāšana pārdomātākā veidā. Bet tā var arī pavērt iespējas ieraudzīt objektu citādi, lai jūs varētu veidot jaunus attēlus un izpētīt fotografēšanas apzinātāko pusi.
“Mani aizrāva šī pieredze, jo īpaši augļu pastilu saldumu uzņemšana,” Mets saka. “Es iegrimu ēdiena pasaulē. Visas šīs mazās lietas, ko lielveikalā izvēlaties, — jūs tās paņemat, ieliekat savā grozā, ēdat; jūs faktiski uz tām neskatāties un nenovērtējat to sarežģītību un izskatu, jo īpaši dabisko produktu izskatu. Bieži vien māksla iedvesmu gūst dabā, un jūs varat ieraudzīt kāpēc, kad fotografējat tuvplānus un redzat pārsteidzošo izskatu un struktūru, ko ir radījusi daba.”
6. Veidojiet intriģējošus attēlus
Veidojot abstraktus tuvplānus, jūs panākat lielu ietekmi — iespēju piesaistīt un intriģēt ar savām fotogrāfijām. Varat izveidot savu “ēdiena atminēšanas” spēli, ko var spēlēt kopā ar draugiem, ģimeni vai sekotājiem sociālajos tīklos.
“Es nosūtīju augļu pastilas attēlu [virsraksta attēlu] diviem ģeologiem,” Mets saka. “Es lūdzu, lai viņi pasaka, kas, viņuprāt, tas ir par akmeni. Es saņēmu minējumus par rozā kvarcu un citiem akmeņiem. Viņi pat uzsāka debates par to, kas tas ir!
“Kad fotografēju kāpostu, kāds ģimenes loceklis man teica, ka tuvplānā atklāto detaļu dēļ vairs nevēlēsies to ēst.”
Līdzīgi kā jebkurai mākslai, fotogrāfijai jāliek skatītājam kaut ko izjust — pārsteigumu, izsalkumu vai šajā gadījumā riebumu. Ja tā liek izjust spēcīgas emocijas, tā ir kalpojusi savam mērķim.
Izmēģinot ēdiena fotografēšanu, Meta acīm pavērās radošas iespējas. “Es noteikti savās fotogrāfijās vēlos iekļaut vairāk dabisko elementu un vairāk augu, lapu un ziedu simetrijas,” viņš saka. “Es ciešāk ieskatīšos arī sēnēs un ķērpjos, kā arī rakstos uz kokiem un mizas. Ja es varu augļu pastilai likt izskatīties kā kristālu gleznai, tad esmu pārliecināts, ka varu izdarīt kaut ko pārsteidzošu arī ar saviem parastajiem objektiem.”
Mets rīko arī seminārus un nodarbības, un dalība šajā izaicinājumā viņam ir devusi jaunas idejas. “Es vienmēr mēdzu ieteikt pirkt ziedus, lai trenētos mājās, bet tagad es noteikti ieteikšu ēdienu, jo mani pārsteidza tas, ko varēju ieraudzīt.”
Autors: Astrīda Pitmane (Astrid Pitman)
Saistītie produkti
-
Bezspoguļu kameras
EOS R10
Speriet nākamos soļus fotografēšanā un video veidošanā ar bezspoguļa EOS R sistēmas kameru, kuras konstrukcijas pamatā ir APS-C lieluma sensors. -
RF objektīvi
RF 85mm F2 MACRO IS STM
RF 85mm F2 MACRO IS STM piedāvā tuvplānu daudzpusību ar nelielu telefoto saspiešanu un piecu pakāpju attēla stabilizatoru kompaktā, vieglā korpusā. -
Makro objektīvi
RF 100mm F2.8L Macro IS USM
RF 100mm F2.8L MACRO IS USM ir profesionāls RF makro objektīvs, kas lieliski piemērots, lai uzņemtu fotogrāfijas ar objektiem, kas ir 1,4 reižu lielāki nekā dzīvē, un iespaidīgus portretus, kameru turot rokās, turklāt nodrošina L sērijas kvalitāti.