A wooden chopping board with balls of colourful clay spread along it.

VIDEOTEHNIKAS

Kā izveidot savu pirmo animācijas filmu

Animācijas filmas veidošana ir jautrs projekts ar kameru, kurā var iesaistīties visa ģimene. Uzņemot fotoattēlu sēriju ar objektu un katrā kadrā to nedaudz pārvietojot, varat izveidot secīgus attēlus, ko var atskaņot kā filmu, radot ilūziju, ka objekts kustas.

Visvienkāršākais labu rezultātu iegūšanai ir EOS kameras iestatīšana — īstas prasmes nepieciešamas, lai objektos iedvestu dzīvību un piešķirtu tiem personību.

Šeit profesionālais animators Eds Džeksons (Ed Jackson) piedāvā padomus animāciju veidošanas uzsākšanai. Kopš animatora grāda iegūšanas Eds ir strādājis ar dažādiem klientiem šajā nozarē, tostarp “Aardman Animations”, kur iesaistījās televīzijas seriāla “Auniņš Šons” veidošanā, kā arī Nika Pārka animācijas filmā “Alu cilvēks”, filmā “Auniņš Šons. Farmagedons”.

Eds demonstrē, cik vienkārši ir sākt veidot animācijas filmas. Viss, kas ir vajadzīgs: Canon EOS 250D, pāris lampas un veidošanas masas bumba.

Izvēlieties objektu

Jūsu mājās un apkārtnē ir daudz objektu, kas var lieliski noderēt jūsu projektam. Piemēram, varat parādīt konstruktora klucīšus, kas paši saliekas kādā objektā, saldumu maisu, kas pats izpakojas, vai rotaļu mašīnīšu sacīkstes uz virtuves galda. Eds ierosina sākt ar vienkāršām lietām, kā viņš to ir darījis ar lēkājošās bumbiņas videoklipu.

“Plastilīns vai veidošanas masa ir mans mīļākais materiāls, jo to ir tik vienkārši pārveidot. Īsfilmā, ko izveidoju, es vienkārši uzņēmu bumbiņu no augšas, pārvietojot to pa galdu un mainot tās formu, kas radīja ilūziju, ka tā atlec.

Mans padoms ir sākumā neveidot pārāk sarežģītas ainas. Saglabājiet vienkāršu fonu un visu uzmanību pievērsiet animācijai. Ja jums ir stāsts, parādiet to ātri un vienkārši — un vispirms izmēģiniet mazu projektiņu, lai varētu visu pārbaudīt pirms garāka materiāla veidošanas.”

Iestatiet kameru

The back of an EOS camera showing the settings used for filming stop-motion.
Lai nodrošinātu, ka kamera starp kadriem neizkustas un tiek saglabāts nemainīgs kadrējums, vislabāk to uzlikt uz trijkāja.

Filmām standarta malu attiecība ir 16:9, bet jūsu kamera ir iestatīta, lai uzņemtu fotogrāfijas ar noklusējuma malu attiecību 3:2. Lai nodrošinātu, ka jūsu animācijas filmu var rādīt platekrāna režīmā, pirms uzsākat fotografēšanu, mainiet malu attiecību galvenajā izvēlnē. EOS kamera var būt jāiestata režīmā Live View, lai redzētu šādu iespēju.

Eds iesaka iestatīt fokusu, ekspozīciju un balto balansu manuāli. Tā rīkojoties, iestatījumi tiks fiksēti un katram gala filmas kadram būs konsekvents izskats. Labāku konsekvenci varēsiet panākt, arī izmantojot mākslīgo apgaismojumu.

“Varat uzņemt ārā vai loga tuvumā, bet nepārprotami, ka dabiskais apgaismojums nemitīgi mainās. Strādājot tumšā telpā ar vairākām lampām iegūsiet lielākas kontroles iespējas, bet arī tad gala filmā var būt neliela mirgošana, kā tas redzams manā piemērā. Tas papildina kopējo efektu.”

Izmantojiet trijkāji

An EOS camera on a tripod pointing down at a small ball of green clay on a tabletop.
Lai nodrošinātu, ka kamera neizkustās, uzņemiet katru kadru ar tālvadības pulti vai viedtālruni un Canon Camera Connect lietojumprogrammu.

Atbalstot kameru uz trijkāja, nodrošināsiet nemainīgu kopējo kadrējumu, turklāt katrs uzņemtais attēls būs ass. EOS kamera ar grozāmo ekrānu atvieglo iekadrēšanu, ļaujot to darīt arī no savādiem leņķiem. “Pārliecinieties, ka viss ir stingri nofiksēts, jo jūs nevēlaties, lai kamera izkustētos,” uzsver Eds.

Arī trijkāja izmantošana sniedz vairāk brīvības, iestatot ekspozīciju. Saglabājiet ISO ar zemu jutību, piemēram, ISO 200, lai attēls nebūtu graudains. Uzņemiet testa kadrus ar dažādiem diafragmas atvērumiem, lai izvēlētos kādu skatu, un pēc tam noregulējiet ekspozīcijas laiku, lai attēls būtu pietiekami gaišs.

Profesionālie animatori izmanto modernu programmatūru, piemēram, Dragonframe, lai kontrolētu kameru, uzņemtu un pārskatītu secīgos kadrus, programmētu gaismas efektus un veiktu citas darbības. Jūs sākumā varat lietas nesarežģīt un vienkārši katru kadru uzņemt manuāli.

Ieteicams uzņemt ar tālvadības pulti, nevis katru reizi spiest aktivizēšanas pogu. Šādā veidā nejauši nepakustināsiet kameru secīgo kadru uzņemšanas laikā. Ja kamerai iespējots Wi-Fi, varat izmantot arī Canon Camera Connect lietojumprogrammu, lai uzņemtu katru kadru un parādītu attēlus, nepieskaroties kamerai.

Izvēlieties ilgumu

Saistīti raksti
Filmmaker Matthew Vandeputte uses his camera from an elevated position among city buildings. © Pete Jobson

INTERVĀLA FOTOGRAFĒŠANA

Kustības tveršana intervāla fotogrāfiju filmās

Droši paņēmieni, lai uzņemtu intervāla fotogrāfiju un palēninātas kustības filmas.

A before-and-after shot of a field of long grass, dark and unedited on the left, with a lighter version on the right after editing in DPP.

INTERVĀLA FOTOGRAFĒŠANA

Kā uzņemt intervāla fotogrāfiju filmas

Izpētiet intervāla fotografēšanas iespējas ar EOS, atrodoties mājās.

Create and print a time-lapse time stack

INTERVĀLA FOTOGRAFĒŠANA

Izveidojiet un izdrukājiet intervāla fotogrāfiju kopu

Pārvērtiet intervāla fotografēšanas sēriju par vienu attēlu, izmantojot šo pamācību par to, kā apvienot attēlu sēriju

Ed Jackson rolling a ball of green clay in his hand below an EOS camera on a tripod.
Iesākumā uzņemiet divus kadrus katru reizi, pirms pārvietojat objektu. Tā samazināsiet darāmo darbu uz pusi un gatavajā filmā iegūsiet patīkamu animācijai līdzīgu izskatu.

Animācijas projekta ilgums būs atkarīgs no tā, cik daudz kadru uzņemsiet un kāds būs kadru nomaiņas ātrums. Piemēram, ja secīgie kadri tiks atskaņoti ar ātrumu 25 kadri sekundē, tas nozīmē ka jums jāuzņem 25 fotoattēli katrai videoklipa sekundei. Varat arī uzņemt fotoattēlus 24 kadriem sekundē, lai iegūtu kinematogrāfiskāku izskatu.

Pārvietojiet objektu

Ed Jackson, by his camera on a tripod and a desk lamp, adjusting a ball of pink clay.
Eksperimentējiet, lai saprastu, kā objekti jāpārvieto starp kadriem, — mazas izmaiņas rada vienmērīgākas kustības ilūziju, tomēr var būt nepieciešams vairāk laika stāsta parādīšanai.

Objekta pārvietošanas apjoms katrā kadrā būs atkarīgs no kadru nomaiņas ātruma. “Piemēram, ja uzņemat, lai atskaņotu ar 25 kadriem sekundē, kustību apjomam jābūt relatīvi mazam, lai animācijas filmā iegūtu nelielu kustību, citādi viss kustēsies pārāk ātri,” skaidro Eds. “Tomēr ar 12 kadriem sekundē soļi var būt lielāki un jūs varat diezgan drosmīgi pārvietot objektu. Galu galā tas atkarīgs no tā, kas kadrā notiek un kādu kustību cenšaties parādīt.”

Rediģējiet filmu

A Canon EOS camera on a tripod, pointing down at a chopping board covered with balls of brightly coloured clay.
Ar vienkāršu un viegli atrodamu mobilajām ierīcēm un datoriem paredzētu rediģēšanas lietotņu palīdzību secīgu kadru rediģēšana ir vienkāršāka, nekā to domājat.

Ja savai filmai esat uzņēmis atsevišķus fotoattēlus, neizmantojot papildu lietotnes vai programmatūru, jums tie būs jāapkopo videoklipā. Eds jau ilgstoši lieto Adobe Premiere Pro, bet jūs varat izmantot jebkuru parastu video rediģēšanas programmatūru. Vienkārši importējiet atsevišķos fotoattēlus laika joslā, pievienojiet skaņu celiņu, ja vēlaties, pēc tam eksportējiet filmu MP4, MOV vai līdzīgā videoklipu formātā, ko varat kopīgot.

Mobilajām ierīcēm un datoriem ir pieejamas vairākas vienkāršas lietojumprogrammas, kas var automatizēt procedūru un sniegt iespēju pārskatīt animāciju darba gaitā, kā arī izveidot gatavo filmu. Eds iesaka lietojumprogrammu Stop Motion Studio.

Tehniski animācija ir viens no vienkāršākajiem videoklipiem, ko varat izveidot. Jums nav nepieciešamas daudzas ierīces un vieta — tomēr jums nepieciešams daudz pacietības! Varat izmantot jebkuru EOS kameru, iestatīt to manuālā režīmā un sākt darbu jau šodien.

Kad būsiet apguvis pamatprincipus, varēsiet radoši darboties ar jaunajām metodēm un sākt veidot savu personīgo stilu. “Televīzijas seriālā “Auniņš Šons” mēs parasti lelles pārvietojam 12 reizes katrā uzfilmētā materiāla sekundē,” saka Eds. “Mēs uzņemam divus attēlus katrā pozīcijā, lai iegūtu pareizu kadru skaitu, kas nepieciešams atskaņošanai. Uzņemot divus kadrus starp kustībām, tiek ietaupīts laiks un animācijas filmas kustība atskaņošanas laikā ir lēnāka, līdz ar to tā vairāk līdzinās multiplikācijas filmai. Tomēr, kad uzņemam filmu, mēs parasti pārvietojam lelles katrā no 24 vai 25 kadriem, jo tad iegūstam dabiskāku izskatu.”

“Viss, kas nepieciešams, — jums ir jāpamēģina,” iedrošinoši saka Eds. “Esiet radošs, mācieties no kļūdām un dariet to ar prieku.”

Autors: Markuss Hokins (Marcus Hawkins)

Saistīti produkti

Saistīti raksti

Gūstiet iedvesmu — tas ir galvenais noderīgu fotografēšanas padomu, pircēja ceļvežu un informatīvu interviju avots — viss, kas nepieciešams vislabākās kameras vai printera atrašanai un jaunāko radošo ideju īstenošanai.

Atpakaļ uz visiem padomiem un paņēmieniem