Padomi un paņēmieni, kā uzlabot ēdienu fotogrāfijas

Mēs runājām ar profesionālu ēdienu fotogrāfi Jasmīnu Albatoulu, un viņa mums parādīja dažus no saviem personīgajiem paņēmieniem, kā panākt, lai ēdienu fotogrāfijas atbilstu augstākās kvalitātes standartam.
Kompozīcija ar attēlu sēriju, kurā redzamas vafeles, uz kurām uzliktas mellenes un karamele un kas tiek pasniegtas pie tējas tases; viss izkārtots uz košas sinepju dzeltenas virsmas.

Ēdienu fotogrāfijas sociālajos tīklos ir neticami populāras. Ieskatoties pakalpojumā Instagram, var secināt, ka mums patīk dalīties ar ēdienu fotogrāfijām. Dalīšanās ar ēdiena attēlu, iespējams, ir tikai dažu soļu attālumā no dalīšanās ar šo ēdienu ar citiem. Tajā ir kaut kas visiem labi zināms, gandrīz kā kopīga maizes laušana.

Ēdienu attēlu publicēšana tiešsaistē parādījās kā tendence tajā pašā laikā, kad parādījās Instagram — sociālo tīklu platforma, kas balstās uz attēliem, un abiem strauji pieauga popularitāte.

Fotogrāfiem, kurus interesē garšīgu ēdienu fotografēšana, tas ir izaicinājums, jo šādā ēdienu attēlu pārbagātībā ir grūti izcelties ar savu plūsmu. Jasmīnai Albatoulai, profesionālai fotogrāfei un ēdienu fotografēšanas influencerei, kas dzīvo Alžīrijā, šī problēma ir labi zināma. Viņa ir sastapusies arī ar citām problēmām.

“Vietā, kur dzīvoju, es kā sieviete nevaru ceļot viena vai staigāt pa pilsētu, lai uzņemtu ielu fotogrāfijas,” viņa saka. “Un, kad es mācījos universitātē, mani draugi vienmēr teica: “Ar fotografēšanu nevar nopelnīt iztiku, tas ir tikai hobijs.” Bet es teicu: “Es varēšu. Es fotografēšu mājās.”

Izrādās, ka Jasmīnai bija taisnība. Tagad viņa ir profesionāla fotogrāfe. Viņas dinamiskie, krāsainie un bieži vien sirreālie kadri piesaista uzmanību un liek mutē saskriet siekalām. Viņas unikālais stils un uzmanību piesaistošie attēli ir radījuši daudzus komerciālus fotografēšanas darbu pasūtījumus, un viņas Instagram kontam ir 105 000 sekotāju auditorija (un tā turpina paplašināties).

Daļa no tā, kas izceļ Jasmīnas fotogrāfijas pakalpojumā Instagram, ir to profesionālais spožums. Viņa saka, ka pastāv būtiska atšķirība starp ēdienu fotografēšanu restorānā pirms ēšanas un ēdienu stila veidošanu komerciālai fotografēšanai, ko uzņem ar atbilstošu kameru.

“Pārsvarā cilvēki ēdienus restorānos fotografē ar tālruni bez iepriekšējas plānošanas vai papildu aprīkojuma,” viņa stāsta. “Tie ir spontāni attēli, ar kuriem viņi dalās savos stāstos sociālo tīklu vietnēs, bet tas ir pavisam citādi, ja runājam par profesionālu vai komerciālu ēdienu fotografēšanu.”

Skats no augšas uz vafelēm ar mellenēm un karameli, kas novietotas blakus kafijai, krūzei, nazim un dakšiņai; kompozīcija izkārtota uz šīfera pelēkas virsmas.

Uzņemot savas kompozīcijas, Jasmīna izpēta daudz dažādu kadru, kas ļauj viņai parādīt dažādus tekstūru un rakstu elementus. © Yasmin Albatoul

Krūze lej biezu karameli uz šķīvja ar vafelēm, uz kurām ir mellenes; viss izkārtots uz šīfera pelēkas virsmas.

Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM objektīvu ar 1/250 s, f/8 un ISO 125. © Yasmin Albatoul

Ja vēlaties uzlabot ēdienu fotografēšanas prasmes līdz profesionālam līmenim, pēc Jasmīnas domām galvenais ir radoši pieiet darbam. Jasmīna lielu uzmanību pievērš attēlu kompozīcijas veidošanai, izmantojot krāsas un piešķirot kustību, un viņa to dara, kombinējot pārsteidzošus rekvizītus, piemēram, auklas un eļļu.

“Es vairs nevaru iztikt bez eļļas pudeles un otas, jo vēlos, lai ēdiens būtu pārsteidzoši spīdīgs.”

Lasiet tālāk, lai uzzinātu detalizētus padomus un paņēmienus un uzņemtu augstāka līmeņa ēdienu fotogrāfijas.

1. Veidojot kadra stilu, ņemiet vērā katra ēdiena krāsu.

Krāsu redzes ziņā cilvēkiem ir priekšrocības, salīdzinot ar lielāko daļu dzīvnieku. Lielākoties zinātnieki piekrīt, ka viens no iemesliem, kāpēc mēs varam redzēt krāsas, ir tas, ka mūsu senčiem bija noderīgi pamanīt augļus un noteikt to gatavību.

“Krāsas izvēlos atbilstoši restorāna vispārējai atmosfērai vai ēdienam un videi, no kuras tas nācis. Piemēram, es dodu priekšroku zilai krāsai kā fonam jūras veltēm, jo tā smalki norāda uz to izcelsmi.”

Ir loģiski, ka ēdienu fotografēšanā galvenā uzmanība jāpievērš krāsām. Krāsas piesaista mūsu uzmanību. Un, izvēloties pareizās krāsas, ko novietot kopā, visa kompozīcija var izcelties, izskatoties spilgta un dzīvīga.

“Piemēram, zilā krāsa lieliski izskatās pret garneļu oranžo krāsu. Katras fotogrāfijas elementu izvēle, tostarp fona krāsas izvēle, notiek atbilstoši galvenajam objektam.”

Balts, viļņots šķīvis, kurā ir maza citrona bezē kūka, blakus atrodas glāze ar baltu tēju; viss izkārtots uz zaļa fona, uz kura izkaisītas kafijas pupiņas, un augšējā labajā stūrī atrodas krāsu shēma.

Uzlabojot kompozīciju ar harmonisku krāsu salikumu, var iegūt vizuāli iespaidīgāku fotogrāfiju. Šeit Jasmīna parāda savu krāsu shēmu, atklājot rūpīgi izvēlētus siltos toņus, kuri akcentē dzeltenās krāsas košumu, to neaizēnojot. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 24-105mm F4L IS USM objektīvu ar 1/160 s, f/10 un ISO 160. © Yasmin Albatoul

Šķīvis ar mazām spageti ligzdiņām, uz kurām ir sēņu šķēlītes un zaļas lapas. Viss izkārtots uz tumši zaļa šķīvja, un apakšējā labajā stūrī ir krāsu shēma.

Šajā attēlā Jasmīna ir izvēlējusies vēsākus toņus, ar krāsu uzplaiksnījumu piesaistot skatītāja acis galvenajam fokusa punktam. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM objektīvu ar 1/250 s, f/9 un ISO 100. © Yasmin Albatoul

2. Izveidojiet stilu visam kadram, nevis tikai ēdienam.

Kā ēdienu fotogrāfs jūs vēlēsities nofotografēt ne tikai ēdienu. Trauki un galda piederumi ir divi piemēri ierastai ēdienu papildināšanai. Parasti jūs nevēlaties, lai bļoda, kurā ir fotografēts ēdiens, būtu ikdienišķa. Tai jāpapildina pārējā kompozīcija. Vēl viens labs noteikums ir atrast bļodu, kas ir nedaudz lielāka par vidējo, lai ērti parādītu lielāku ēdiena daudzumu.

“Kad ēdam, ēdienu pasniedzam uz šķīvja, kas visbiežāk ir balts un vienkrāsains. Tāpēc ir īpaši svarīgi izvēlēties traukus un galda piederumus, lai tie izskatītos grezni un ēdiens izskatītos skaistāks.”

Domājot par rekvizītiem ēdiena fotogrāfiju stila veidošanai, padomājiet ne tikai par krāsu. Jāņem vērā arī materiāls un priekšmetu kopējā estētika. Piemēram, koka karotes izskatās dabiskāk nekā metāla karotes, un tās neatstaro gaismu, tāpēc ir ieteicamas daudziem kadriem.

Protams, varat parādīt ēdienu uz šķīvja, taču ir arī citas iespējas. Marmora plāksne izskatam var piešķirt svarīgumu, varenību un izsmalcinātību. (Tā ir lieliski piemērota arī saldētu gardumu, piemēram, saldējuma, uzņemšanai, lai turētu tos vēsumā.) Arī kūku stendi piedāvā pārsteidzošu veidu, kā izkārtot ēdienu ar skaidriem akcentiem.

Citi rekvizīti, piemēram, svaigi garšaugi, rosina domāt par svaigumu un garšu, kā arī piešķir jaunu krāsu un tekstūras dimensiju. Garšvielas un uzkaisīti dekori var rosināt domāt vēl par citām garšām. Un neaizmirstiet par galdautiem un citiem virtuves priekšmetiem, lai kadru papildinātu ar vēlamo krāsu.

Divi šķīvji ar kunāfas ligzdiņām ar šokolādes mērci, kas garnētas ar pārkaisītiem pistāciju riekstiem.

Izpētot dažādus rakstus un tekstūras, kas nav saistīti ar ēdienu, var uzlabot kompozīciju. Jasmīna fotogrāfijās īpašu uzmanību pievērš detaļām, nodrošinot, ka katrs papildu elements uzlabo kopējo attēlu. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 24-105mm F4L IS USM objektīvu ar 1/150 s, f/9 un ISO 200. © Yasmin Albatoul

Ovāls, balts šķīvis, uz kura ir čili ar laima mērci, kas garnēts ar zaļām lapām.

Jasmīna parāda, ka kadram un kompozīcijai nav jābūt pārāk sarežģītiem, lai papildinātu ēdienu, un vienkārša pieeja var izcelt krāsu dzīvīgumu. Uzņemts ar Canon EOS R5. © Yasmin Albatoul

3. Atrodiet radošus veidus, kā izkārtot ēdienu, un veidojiet savu stilu, izmantojot dažus negaidītus priekšmetus.

Jebkurā fotogrāfijas žanrā ir konkrēti sava amata paņēmieni, ko parasti iemācās tikai no pieredzes. Jautājām tos Jasmīnai, lai varētu atklāt dažus profesionālus noslēpumus par ēdienu izkārtošanu un stila veidošanu.

“Viena no svarīgākajām lietām ēdienu fotografēšanā ir dažu paņēmienu izmantošana, lai ēdiens izskatītos garšīgs un to varētu fotografēt pēc iespējas ilgāk,” Jasmīna saka.

Daži no šiem paņēmieniem, ar kuriem panāk, lai ēdiens izskatītos garšīgs, ne vienmēr izklausās garšīgi, piemēram, motoreļļas izsmidzināšana uz pankūkām.

“Lai kafijas putas turētos pēc iespējas ilgāk, var izmantot trauku mazgāšanas līdzekli. Arī gaļu iesmērējam ar eļļu, lai tā izskatītos spīdīgāka un garšīgāka. Mēs arī putukrējumu aizstājam ar vannas putām, jo tās saglabājas ilgāk un tās neietekmē apgaismojuma radītais siltums.”

Roka, kas ar diviem koka irbulīšiem pacēlusi gaisā burgeru virs maizītes, uz kuras ir zaļas lapas un balta mērce.

Jasmīna izmanto koka irbulīšus, lai izskatītos, ka objekti atrodas gaisā un radītu bezsvara ilūziju, pievienojot attēlam unikālu elementu. Uzņemts ar Canon EOS R5. © Yasmin Albatoul

Gaisā izjaukts čīzburgers, kur redzami kausēta siera slāņi, kotlete, sīpoli un tomāta šķēle, kā arī abas maizītes puses, kas to visu savieno kopā.

Šeit ir gatavais rezultāts. Pēc koka irbulīšu digitālas noņemšanas pēcapstrādes laikā šī struktūra rada kustības sajūtu, it kā attēls būtu gatavs atdzīvoties. Uzņemts ar Canon EOS R5. © Yasmin Albatoul

4. Pievienojiet kadram kustību, gudri izmantojot rekvizītus un rediģēšanu.

Vispārīgi runājot, ēdiens nekustas. Tādēļ, ēdienu attēlojot gleznās, visbiežāk kompozīcija tiek veidota kā “klusā daba”. Tomēr mūsdienu fotogrāfi attēlos spēj iedvest vairāk dzīvības, nekā tādi gleznotāji kā Monē jebkad varēja iedomāties.

“Kustība attēlā parāda mums saistošu stāstu. Kad redzat attēlu ar statisku kompozīciju, tas var likties garlaicīgs. Nekas nenotiek. Iespējams, vēlāk attēlu neatcerēsities. Tomēr, pievienojot attēlam kustību, tas kļūst unikāls un neaizmirstams.”

Apskatot Jasmīnas ēdienu attēlus, no kuriem daudzi šķiet notverti kustībā, ir redzams, cik pievilcīgs var būt dinamisks ēdiena fotogrāfijas kadrs. Daudzos viņas darbos šķiet, ka ēdiens tiek salikts, un pēdējās izsmidzinātās pilītes tiek noķertas gaisā. Citreiz Jasmīna veido attēlus, kuros izskatās, kā ēdiens tiek izjaukts, lai parādītu tā sastāvdaļas, kā tas redzams iepriekš.

Jasmīna stāsta, ka viņa izmanto tievus koka irbulīšus un līmi, lai mazus ēdiena gabaliņus izvietotu tādās pozīcijās, kas fotogrāfijā rada kustības ilūziju. Pēc tam ar rediģēšanas programmatūru viņa noņem šos irbulīšus. Varat izmantot arī auklu, ja vēlaties kaut ko piekārt gaisā.

“Attēla elementus, piemēram, cepumus vai jebkuru kūku, var nostiprināt ar tieviem koka irbulīšiem,” Jasmīna stāsta.

Šāda veida paņēmieni ir noderīgi, lai uzņemtu uzstādījumus ar darbību, piemēram, vakariņu cepšanu vokpannā. Un atcerieties, ka darbība var izpausties dažādos veidos, sākot no siera pielipšanas pie šķīvja, kad no tā paceļ picas šķēli, līdz maigai kafijas tases kūpēšanai.

Pēc garnējuma pievienošanas Jasmīna Albatoula ar Canon kameru studijā uzņem ēdiena kompozīciju.

Jasmīna bieži sniedz ieskatu aizkulisēs, atklājot darba procesu, kurā tiek uzņemti siekalas raisoši kadri, reizēm izmantojot kādu palīdzīgu roku.

Skats pār ēdienu fotogrāfes Jasmīnas Albatoulas plecu, kas ar koka irbulīti zīmē vārdu “pasta”.

Radošais process turpinās arī pēc attēla uzņemšanas. Jasmīna bieži koriģē un uzlabo savas kompozīcijas, rediģējot un pievienojot elementus planšetdatorā.

5. Uzņemiet darba procesa aizkulises, lai dalītos ar tām sociālajos tīklos.

Profesionāla līmeņa fotogrāfu sociālo tīklu kontos populāra tendence ir parādīt uzstādījumu salīdzinājumā ar kadru. Šie attēlu vai video karuseļi atklāj darba procesu, ko slēpj satriecošas fotogrāfijas, paverot priekškaru, lai parādītu daļu no darba, kas ielikts katrā kompozīcijā.

Atklājumi iedvesmo citus fotogrāfus, jo tie parāda gandrīz burvestības, kas notiek pirms kameras slēdža nospiešanas.

Atcerieties, ka, daloties ar ēdienu fotogrāfijām, varam izveidot saikni ar cilvēkiem. Ēdiens ir kaut kas tāds, kas saista cilvēkus, un tas ir viens no iemesliem, kāpēc ēdienu fotografēšana ir kļuvusi tik populāra. Daloties ar savu ēdienu attēliem, privātas maltītes pieredze var pārvērsties par savstarpēju atzinību.

Vienā pētījumā tika atklāts, ka ēdiena fotografēšana var pozitīvi ietekmēt arī garšu. Zinātnieki lūdza vienai pusdienotāju grupai pirms ēšanas nofotografēt savu maltīti. Otra grupa ēda to pašu ēdienu, bet neuzņēma attēlu. Pirmā grupa, kas bija fotografējusi savu ēdienu, ziņoja, ka tas garšo labāk.

Ēdienu fotografēšana ir cildināma, jo tā palīdz mūs visus satuvināt. Un, iespējams, vissvarīgākais ir tas, ka tā liek ēdienam garšot labāk.

Lai uzzinātu vairāk par to, kā Jasmīna uzņem satriecošus ēdienu kadrus, ieskatieties viņas ēdienu fotografēšanas fotoaparatūras somā.*


*Informācija pieejama tikai atsevišķās valodās.

John Marshall

Saistītie produkti

Saistīti raksti

Kļūšana par influenceri ēdienu jomā

Ēdiena fotografēšanas padomi no Instagram influenceres un Canon vēstnieces Jasmīnas Albatoulas (Yasmin AlBatoul).

Kā uzņemt augstas kvalitātes ēdiena fotogrāfijas kā profesionālim

“Jessie Bakes Cakes” ir emuārs, kas ar satriecošiem ēdiena videoklipiem ir savācis vairāk nekā 100 000 sekotāju. Šeit viņa paskaidro, kā apgūt ēdiena videoklipu veidošanu.

Labākie objektīvi ēdienu fotografēšanai

Izveidojiet fotogrāfijas ar ēdieniem, kurus ir vērts nobaudīt un kas fotografēti ar Canon objektīvu izlasi, kas jums noteikti nepieciešama.

Ēdiena fotografēšanas apgūšana

Fotogrāfe Linda Lomelino stāsta, kas ir galvenās sastāvdaļas apetīti rosinošiem ēdienu kadriem.

Reģistrējieties mūsu biļetenam

Saņemiet visus jaunumus un produktu informāciju