Ēdienu fotogrāfijas sociālajos tīklos ir neticami populāras. Ieskatoties pakalpojumā Instagram, var secināt, ka mums patīk dalīties ar ēdienu fotogrāfijām. Dalīšanās ar ēdiena attēlu, iespējams, ir tikai dažu soļu attālumā no dalīšanās ar šo ēdienu ar citiem. Tajā ir kaut kas visiem labi zināms, gandrīz kā kopīga maizes laušana.
Ēdienu attēlu publicēšana tiešsaistē parādījās kā tendence tajā pašā laikā, kad parādījās Instagram — sociālo tīklu platforma, kas balstās uz attēliem, un abiem strauji pieauga popularitāte.
Fotogrāfiem, kurus interesē garšīgu ēdienu fotografēšana, tas ir izaicinājums, jo šādā ēdienu attēlu pārbagātībā ir grūti izcelties ar savu plūsmu. Jasmīnai Albatoulai, profesionālai fotogrāfei un ēdienu fotografēšanas influencerei, kas dzīvo Alžīrijā, šī problēma ir labi zināma. Viņa ir sastapusies arī ar citām problēmām.
“Vietā, kur dzīvoju, es kā sieviete nevaru ceļot viena vai staigāt pa pilsētu, lai uzņemtu ielu fotogrāfijas,” viņa saka. “Un, kad es mācījos universitātē, mani draugi vienmēr teica: “Ar fotografēšanu nevar nopelnīt iztiku, tas ir tikai hobijs.” Bet es teicu: “Es varēšu. Es fotografēšu mājās.”
Padomi un paņēmieni, kā uzlabot ēdienu fotogrāfijas
Izrādās, ka Jasmīnai bija taisnība. Tagad viņa ir profesionāla fotogrāfe. Viņas dinamiskie, krāsainie un bieži vien sirreālie kadri piesaista uzmanību un liek mutē saskriet siekalām. Viņas unikālais stils un uzmanību piesaistošie attēli ir radījuši daudzus komerciālus fotografēšanas darbu pasūtījumus, un viņas Instagram kontam ir 105 000 sekotāju auditorija (un tā turpina paplašināties).
Daļa no tā, kas izceļ Jasmīnas fotogrāfijas pakalpojumā Instagram, ir to profesionālais spožums. Viņa saka, ka pastāv būtiska atšķirība starp ēdienu fotografēšanu restorānā pirms ēšanas un ēdienu stila veidošanu komerciālai fotografēšanai, ko uzņem ar atbilstošu kameru.
“Pārsvarā cilvēki ēdienus restorānos fotografē ar tālruni bez iepriekšējas plānošanas vai papildu aprīkojuma,” viņa stāsta. “Tie ir spontāni attēli, ar kuriem viņi dalās savos stāstos sociālo tīklu vietnēs, bet tas ir pavisam citādi, ja runājam par profesionālu vai komerciālu ēdienu fotografēšanu.”
Ja vēlaties uzlabot ēdienu fotografēšanas prasmes līdz profesionālam līmenim, pēc Jasmīnas domām galvenais ir radoši pieiet darbam. Jasmīna lielu uzmanību pievērš attēlu kompozīcijas veidošanai, izmantojot krāsas un piešķirot kustību, un viņa to dara, kombinējot pārsteidzošus rekvizītus, piemēram, auklas un eļļu.
“Es vairs nevaru iztikt bez eļļas pudeles un otas, jo vēlos, lai ēdiens būtu pārsteidzoši spīdīgs.”
Lasiet tālāk, lai uzzinātu detalizētus padomus un paņēmienus un uzņemtu augstāka līmeņa ēdienu fotogrāfijas.
1. Veidojot kadra stilu, ņemiet vērā katra ēdiena krāsu.
Krāsu redzes ziņā cilvēkiem ir priekšrocības, salīdzinot ar lielāko daļu dzīvnieku. Lielākoties zinātnieki piekrīt, ka viens no iemesliem, kāpēc mēs varam redzēt krāsas, ir tas, ka mūsu senčiem bija noderīgi pamanīt augļus un noteikt to gatavību.
“Krāsas izvēlos atbilstoši restorāna vispārējai atmosfērai vai ēdienam un videi, no kuras tas nācis. Piemēram, es dodu priekšroku zilai krāsai kā fonam jūras veltēm, jo tā smalki norāda uz to izcelsmi.”
Ir loģiski, ka ēdienu fotografēšanā galvenā uzmanība jāpievērš krāsām. Krāsas piesaista mūsu uzmanību. Un, izvēloties pareizās krāsas, ko novietot kopā, visa kompozīcija var izcelties, izskatoties spilgta un dzīvīga.
“Piemēram, zilā krāsa lieliski izskatās pret garneļu oranžo krāsu. Katras fotogrāfijas elementu izvēle, tostarp fona krāsas izvēle, notiek atbilstoši galvenajam objektam.”
2. Izveidojiet stilu visam kadram, nevis tikai ēdienam.
Kā ēdienu fotogrāfs jūs vēlēsities nofotografēt ne tikai ēdienu. Trauki un galda piederumi ir divi piemēri ierastai ēdienu papildināšanai. Parasti jūs nevēlaties, lai bļoda, kurā ir fotografēts ēdiens, būtu ikdienišķa. Tai jāpapildina pārējā kompozīcija. Vēl viens labs noteikums ir atrast bļodu, kas ir nedaudz lielāka par vidējo, lai ērti parādītu lielāku ēdiena daudzumu.
“Kad ēdam, ēdienu pasniedzam uz šķīvja, kas visbiežāk ir balts un vienkrāsains. Tāpēc ir īpaši svarīgi izvēlēties traukus un galda piederumus, lai tie izskatītos grezni un ēdiens izskatītos skaistāks.”
Domājot par rekvizītiem ēdiena fotogrāfiju stila veidošanai, padomājiet ne tikai par krāsu. Jāņem vērā arī materiāls un priekšmetu kopējā estētika. Piemēram, koka karotes izskatās dabiskāk nekā metāla karotes, un tās neatstaro gaismu, tāpēc ir ieteicamas daudziem kadriem.
Protams, varat parādīt ēdienu uz šķīvja, taču ir arī citas iespējas. Marmora plāksne izskatam var piešķirt svarīgumu, varenību un izsmalcinātību. (Tā ir lieliski piemērota arī saldētu gardumu, piemēram, saldējuma, uzņemšanai, lai turētu tos vēsumā.) Arī kūku stendi piedāvā pārsteidzošu veidu, kā izkārtot ēdienu ar skaidriem akcentiem.
Citi rekvizīti, piemēram, svaigi garšaugi, rosina domāt par svaigumu un garšu, kā arī piešķir jaunu krāsu un tekstūras dimensiju. Garšvielas un uzkaisīti dekori var rosināt domāt vēl par citām garšām. Un neaizmirstiet par galdautiem un citiem virtuves priekšmetiem, lai kadru papildinātu ar vēlamo krāsu.
3. Atrodiet radošus veidus, kā izkārtot ēdienu, un veidojiet savu stilu, izmantojot dažus negaidītus priekšmetus.
Jebkurā fotogrāfijas žanrā ir konkrēti sava amata paņēmieni, ko parasti iemācās tikai no pieredzes. Jautājām tos Jasmīnai, lai varētu atklāt dažus profesionālus noslēpumus par ēdienu izkārtošanu un stila veidošanu.
“Viena no svarīgākajām lietām ēdienu fotografēšanā ir dažu paņēmienu izmantošana, lai ēdiens izskatītos garšīgs un to varētu fotografēt pēc iespējas ilgāk,” Jasmīna saka.
Daži no šiem paņēmieniem, ar kuriem panāk, lai ēdiens izskatītos garšīgs, ne vienmēr izklausās garšīgi, piemēram, motoreļļas izsmidzināšana uz pankūkām.
“Lai kafijas putas turētos pēc iespējas ilgāk, var izmantot trauku mazgāšanas līdzekli. Arī gaļu iesmērējam ar eļļu, lai tā izskatītos spīdīgāka un garšīgāka. Mēs arī putukrējumu aizstājam ar vannas putām, jo tās saglabājas ilgāk un tās neietekmē apgaismojuma radītais siltums.”
4. Pievienojiet kadram kustību, gudri izmantojot rekvizītus un rediģēšanu.
Vispārīgi runājot, ēdiens nekustas. Tādēļ, ēdienu attēlojot gleznās, visbiežāk kompozīcija tiek veidota kā “klusā daba”. Tomēr mūsdienu fotogrāfi attēlos spēj iedvest vairāk dzīvības, nekā tādi gleznotāji kā Monē jebkad varēja iedomāties.
“Kustība attēlā parāda mums saistošu stāstu. Kad redzat attēlu ar statisku kompozīciju, tas var likties garlaicīgs. Nekas nenotiek. Iespējams, vēlāk attēlu neatcerēsities. Tomēr, pievienojot attēlam kustību, tas kļūst unikāls un neaizmirstams.”
Apskatot Jasmīnas ēdienu attēlus, no kuriem daudzi šķiet notverti kustībā, ir redzams, cik pievilcīgs var būt dinamisks ēdiena fotogrāfijas kadrs. Daudzos viņas darbos šķiet, ka ēdiens tiek salikts, un pēdējās izsmidzinātās pilītes tiek noķertas gaisā. Citreiz Jasmīna veido attēlus, kuros izskatās, kā ēdiens tiek izjaukts, lai parādītu tā sastāvdaļas, kā tas redzams iepriekš.
Jasmīna stāsta, ka viņa izmanto tievus koka irbulīšus un līmi, lai mazus ēdiena gabaliņus izvietotu tādās pozīcijās, kas fotogrāfijā rada kustības ilūziju. Pēc tam ar rediģēšanas programmatūru viņa noņem šos irbulīšus. Varat izmantot arī auklu, ja vēlaties kaut ko piekārt gaisā.
“Attēla elementus, piemēram, cepumus vai jebkuru kūku, var nostiprināt ar tieviem koka irbulīšiem,” Jasmīna stāsta.
Šāda veida paņēmieni ir noderīgi, lai uzņemtu uzstādījumus ar darbību, piemēram, vakariņu cepšanu vokpannā. Un atcerieties, ka darbība var izpausties dažādos veidos, sākot no siera pielipšanas pie šķīvja, kad no tā paceļ picas šķēli, līdz maigai kafijas tases kūpēšanai.
5. Uzņemiet darba procesa aizkulises, lai dalītos ar tām sociālajos tīklos.
Profesionāla līmeņa fotogrāfu sociālo tīklu kontos populāra tendence ir parādīt uzstādījumu salīdzinājumā ar kadru. Šie attēlu vai video karuseļi atklāj darba procesu, ko slēpj satriecošas fotogrāfijas, paverot priekškaru, lai parādītu daļu no darba, kas ielikts katrā kompozīcijā.
Atklājumi iedvesmo citus fotogrāfus, jo tie parāda gandrīz burvestības, kas notiek pirms kameras slēdža nospiešanas.
Atcerieties, ka, daloties ar ēdienu fotogrāfijām, varam izveidot saikni ar cilvēkiem. Ēdiens ir kaut kas tāds, kas saista cilvēkus, un tas ir viens no iemesliem, kāpēc ēdienu fotografēšana ir kļuvusi tik populāra. Daloties ar savu ēdienu attēliem, privātas maltītes pieredze var pārvērsties par savstarpēju atzinību.
Vienā pētījumā tika atklāts, ka ēdiena fotografēšana var pozitīvi ietekmēt arī garšu. Zinātnieki lūdza vienai pusdienotāju grupai pirms ēšanas nofotografēt savu maltīti. Otra grupa ēda to pašu ēdienu, bet neuzņēma attēlu. Pirmā grupa, kas bija fotografējusi savu ēdienu, ziņoja, ka tas garšo labāk.
Ēdienu fotografēšana ir cildināma, jo tā palīdz mūs visus satuvināt. Un, iespējams, vissvarīgākais ir tas, ka tā liek ēdienam garšot labāk.
Lai uzzinātu vairāk par to, kā Jasmīna uzņem satriecošus ēdienu kadrus, ieskatieties viņas ēdienu fotografēšanas fotoaparatūras somā.*
*Informācija pieejama tikai atsevišķās valodās.
Saistītie produkti
-
EOS R5
Izvērtējiet, ko zināt par bezspoguļu kamerām. EOS R5 bezkompromisu veiktspēja pilnībā izmainīs fotografēšanu un filmu veidošanu. -
RF 24-105mm F4L IS USM
Viegls un daudzpusīgs 24-105mm f/4 L sērijas tālummaiņas objektīvs ar ātru, klusu automātisko fokusēšanu un 5 pakāpju attēlu stabilizēšanu. -
RF 100mm F2.8L Macro IS USM
RF 100mm F2.8L MACRO IS USM ir profesionāls RF makro objektīvs, kas lieliski piemērots, lai uzņemtu fotogrāfijas ar objektiem, kas ir 1,4 reižu lielāki nekā dzīvē, un iespaidīgus portretus, kameru turot rokās, turklāt nodrošina L sērijas kvalitāti.