Fērguss Kenedijs (Fergus Kennedy): debesīm nav robežu ar Canon Log
Pēc tam, kad filmu veidotājs Fērguss Kenedijs (Fergus Kennedy) bija izmantojis savu kameru Canon EOS 5D Mark IV komerciālam televīzijas projektam, viņš devās apskatīt, kādas ir kameras radošās iespējas. Fērgusa sākotnējā profesija ir jūras biologs, un viņš joprojām veido filmas par dabu. Bet arvien vairāk viņš strādā ar fotogrāfijām un video dažāda veida klientiem gan televīzijā, gan reklāmā, un jo īpaši viņš ir pievērsies dronu izmantošanai, lai no gaisa uzņemtu dramatiskus kadrus.
Fērgusa jaunais projekts bija personisks, kas deva brīvību attīstīt savas idejas. Viņš ar savu brāli Niku, kurš bija kameras operators, vēlējās izpētīt, kādas ir kameras iespējas un ko viņi var sasniegt. Fērguss atklāja, ka kameras EOS 5D Mark IV Canon Log atjauninājums varētu būt ļoti izdevīgs, uzņemot ar dronu sarežģītos apstākļos. Canon Log pievieno iespēju uzņemt vairāk dinamiskā diapazona no sensora, ko pēc tam var izmantot pēcapstrādes gradācijā, lai panāktu specifisku izskatu un savietotu materiālu no vairākām kamerām. Tā ir ārkārtīgi iespaidīga opcija, kas tagad ir kā norma profesionālajā kinematogrāfijā, tāpēc iespēja to izmantot kamerā EOS 5D Mark IV padara šo kameru par nopietnu filmu veidošanas rīku.
“Iepriekš biju izmantojis Canon XC10 uzņemšanai ar dronu 4K formātā,” skaidro Fērguss. “Tā bija ļoti laba un viegla kamera. Bet EOS 5D Mark IV uzņem arī augstas izšķirtspējas attēlus, un tās priekšrocība ir iespēja izmantot plašo izcilu EF objektīvu klāstu, līdz ar to šīs kameras pielietojums ir plašāks. Mēs vēlējāmies izveidot videofilmu, kurā attēloti sporta veidi ar ātru darbību, izmantojot salāgotus izgriezumus, un tas nozīmēja, ka mums bija vajadzīga vislabākā kvalitāte un gradācijas iespējas pēcapstrādē. Ar kameru EOS 5D Mark IV, kurai ir Canon Log, mēs to varējām paveikt.”
"EOS 5D Mark IV ir ļoti spējīga videokamera, kas piedāvā 4K formātu un tagad arī Canon Log ar programmaparatūras jaunināšanas pakalpojumu"
“EOS 5D Mark IV ir ļoti spējīga videokamera, kas piedāvā 4K formātu un tagad arī Canon Log ar programmaparatūras jaunināšanas pakalpojumu,” piebilst Fērguss. “Mēs būtu varējuši izmantot C300 Mark II — tā būtu derējusi mūsu droniem. Tomēr EOS 5D Mark IV ir vieglāka, tāpēc mēs varējām pagarināt lidošanas laiku.”
Lidošana pāri šķēršļiem
Fērguss šajā projektā sastapās ar vairākiem izaicinājumiem. Vispirms jau vairākās vietās notiekošo dažādo aktivitāšu kadru salāgošana varētu būt problemātiska. To būtu pietiekami grūti izdarīt ar šādas ātras darbības kadriem, bet vēl grūtāk, kad drons lidoja biezā mežā.
Viens no lielākājiem izaicinājumiem paradījās, filmējot kaitsērfotāju darbībā. “Mēs veicām piekto lidojumu,” skaidro Fērguss. “Drons bija aptuveni 5 m augstumā un aptuveni 200 m attālumā no jūras krasta, kad tam pazuda jauda, tomēr ne pilnībā. Tas nereaģēja uz slodzes regulēšanu un lēni slīka ūdenī, mēs to vairs neredzējām.” Fērguss atzīst, ka nedarbojās viens no galvenajiem lidošanas akumulatora elementiem. Par laimi, vēlāk tika saņemta apdrošināšanas atlīdzība un atkal varēja pacelties gaisā. “Jaunajam dronam ir seši akumulatori nevis tikai viens,” piebilst Fērguss. “Tāpēc tagad, ja viens nedarbotos, tas nekristu lejā!”
“Šajā uzņemšanā bija nepieciešama rūpīga trīs cilvēku kopdarbība — drona pilota, kameras operatora un atlēta, ko mēs uzņēmām,” turpina Fērguss. “Visiem trim bija precīzi jāiekļaujas laikā, kas bija sarežģīti — beigās mums katrs kadrs bija jāatkārto aptuveni 20 reizes, lai perfekti uzņemtu darbību.” Kameras EOS 5D Mark IV uzticamība un iespējas izrādījās nenovērtējamas, sniedzot Fērgusam un viņa komandai pārliecību, ka kamera brīnišķīgi uzņems katru trijotnes sagatavoto kadru.
“Apgaismojuma apstākļi radīja daudzas iespējamās problēmas,” piebilst Fērguss. “Mežs bija izraibināts ar tumšām ēnām un ļoti gaišām zonām. Ja virs zemes ieguvām pietiekami spilgtas debesis, zeme bija ēnā, tāpēc mums bija jānokļūst ēnā, neļaujot gaišajām zonām pārāk izcelties. Virs jūras tiek atstaroti daudzi spilgtas gaismas punkti. Tas viss ir diezgan sarežģīti, jāņem vērā kameras dinamiskais diapazons, ekspozīcijas intervāls un kodeks, jo konkrēta ekspozīcija var labi darboties izgaismotos laukumos, bet ne ēnā, un otrādi. Ja uzņem fotogrāfijas, šo problēmu var atrisināt, uzņemšanai izmantojot RAW formātu. Bet, uzņemot videofilmu, ir nepieciešams pēc iespējas lielāks ekspozīcijas intervāls, lai vēlāk dinamiskās darbības pievilcīgi izskatītos. Šādos gadījumos Canon Log ieviešana kamerā EOS 5D Mark IV ir ārkārtīgi noderīga, jo tā nodrošina šo ekspozīcijas intervālu.
Lielisku rezultātu gūšana
EOS 5D Mark IV, ko Fērguss un Niks uzmontēja uz drona, bija aprīkota ar vienu objektīvu, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, kas bija piemērots visām viņu vajadzībām. “Videofilma tika uzņemta 4K formātā ar 30 kadriem sekundē un aizslēga ātrumu 1/50,” piebilst Fērguss. “Mēs izmantojām dažādus diafragmas atvērumus atkarībā no kopējā gaismas līmeņa, lai gan objektīvam tika pievienots arī ND filtrs, ja apgaismojums bija pārāk spilgts.”
“Lielākoties mēs uzņēmām ar ISO 400, izņemot brīžus, kad gaismas apjoms samazinājās, tad mēs to palielinājām līdz 3200 ISO,” skaidro Fērguss. “Jūs iegūstat optimālo ekspozīcijas intervālu ar Canon Log pie ISO 400, pat 12 pakāpes. Tomēr viena funkcija, kas Canon Log padara vēl vienkāršāk lietojamu ir tā, ka var iespējot arī funkcijas View Assist priekšskatījumu, lai apskatītu, kā materiāls varētu izskatīties pēc gradācijas. Mēs arī varējām to izvadīt uz iekārtu, izmantojot kameras HDMI izeju, un pārsūtīt bezvadu režīmā ar 1080p uz monitoriem, kas atradās uz zemes. Kad skatāties dabisko Canon Log attēlu, ir grūti pateikt, vai tiek pārmērīgi samazināts ēnojums vai noņemtas gaišās zonas, tāpēc funkcija View Assist ir patiešām noderīga, lai no tā izvairītos pat tad, ja galīgā gradācija ir nedaudz citāda.”
"...Kameru EOS 5D Mark IV var ērti lietot kā B kameru kopā ar Canon Cinema EOS kamerām."
Fērgusam kameras EOS 5D Mark IV palielinātā video izšķirtspēja bija pirmais iemesls, lai to iegādātos, bet tagad to papildinājusi Canon Log režīma ieviešana. “Klienti arvien vairāk pieprasa 4K formātu,” viņš skaidro. “Bet jums ir arī papildu rīcības brīvība veikt apgriešanu pēcapstrādē. Ja ir Canon Log režīms, iespējas paplašinās vēl vairāk. Var arī izmantot failus Look-Up-Table (LUT) ar C100 un C300. Šie LUT materiālam piemēro iepriekš noteiktu gradāciju, ja nepieciešams apvienot materiālu no vairākām kamerām. Patiesībā mēs esam mēģinājuši izmantot to pašu LUT kā ar C300, un materiālu var tiešām labi salāgot. Kameru EOS 5D Mark IV var ērti lietot kā B kameru kopā ar Canon Cinema EOS kamerām.”
Lai panāktu vienmērīgāku atskaņošanu, šajā filmēšanas sesijā Fērguss konvertēja dabisko M-JPEG materiālu, kas uzņemts ar EOS 5D Mark IV 4K formātā, uz ProRes formātu, pirms importēja rediģēšanas programmā Adobe Premiere Pro. Dabiskais 4K formāta fails tiek ierakstīts ar lielu datu pārraides ātrumu 500 Mbiti/s, un ProRes to samazina vieglāk pārvaldāmā lielumā, lai ar rediģēšanas aparatūru un programmatūru to būtu vienkārši apstrādāt. “Jūs tiešām neko nezaudējat, ja konvertējat uz ProRes augstas kvalitātes versiju, jo sākotnējais materiāls ir tik ļoti labs,” sajūsminās Fērguss.
“Mēs izmantojām Lumetri gradācijas rīkus programmā Premiere Pro. Tā kā apgaismojuma apstākļi bija ārkārtīgi atšķirīgi, gradāciju veicām katram kadram atsevišķi, bet kā sākuma punktu izmantojām plaša dinamiskā diapazona LUT. Pēc tam mēs nedaudz izmainījām līknes, ēnainās zonas, gaišās zonas, balto krāsu un piesātinājumu. Strādāt ar materiālu nebija ārkārtīgi sarežģīti vai darbietilpīgi. Mums nešķita, ka būtu jāatjauno kaut kas, ko mēs būtu pazaudējuši, un mēs arī nevēlējāmies panākt pārāk stilizētu izskatu. Tas bija dabiskāks, tāpēc mēs pievērsām vairāk uzmanības, lai katrā kadrā izceltu to labāko.”
Ilgstošas un izdevīgas attiecības
Savos nākamajos projektos Fērguss plāno intensīvi lietot kameras EOS 5D Mark IV paplašinātās iespējas. “Man tas ir mans darba rīks — es kameru izmantoju no dienas dienā fotografēšanai un tagad arī ar dronu, lai fotografētu un filmētu. Man ir bijušas EOS 5D sērijas kameras jau no paša sākuma, un tās vienmēr ir bijušas pilnīgi uzticamas, kopā ar mani apceļojot pasauli. Šonedēļ es iegādāšos zemūdens aprīkojumu, un šogad vēlāk kamera Mark IV varēs kopā ar mani nirt Indonēzijā. Ņemot vērā gaismas un ēnu kontrastus zem ūdens, Canon Log režīms būs nenovērtējams arī tur.”
FLOW: autors Fērguss Kenedijs (Fergus Kennedy)
Saistītais saturs
Produkts
Dual Pixel RAW
Atklājiet, kā izmantot Dual Pixel RAW mikrokorekcijām, bokē efekta nobīdei un dubultattēlu samazināšanai.
Stāsts
Canon Log darbībā
Uzziniet, kā Fērguss Kenedijs (Fergus Kennedy) izmantoja Canon Log kamerā 5D Mark IV, lai uzņemtu ar dronu.
Produkts
Objektīvi un papildaprīkojums
Kamerai EOS 5D Mark IV ieteicamie objektīvi un papildaprīkojums.