KOMPLEKTS

Kā četri profesionāli fotogrāfi un satura veidotāji ir pilnveidojuši prasmes ar EOS R sistēmu

Vai domājat par pāriešanu uz Canon EOS R sistēmu? Četri profesionāli fotogrāfi dalās ar to, kā tehnoloģija ir palīdzējusi viņiem attīstīt prasmes un uzlabot saturu.
Miglā ietinušies koki virs paparžu paklāja; uzņēmusi Veritija Miligana (Verity Milligan) ar Canon EOS R5 un Canon RF 28-70mm F2L USM objektīvu.

Daudziem mūsdienu ražīgākajiem fotogrāfiem un satura veidotājiem fotoaparatūras nomaiņa uz Canon EOS R sistēmu ir izmainījusi dzīvi. EOS R sistēmas bezspoguļa kameras un RF objektīvi nāca klajā 2018. gadā un turpina stabili attīstīties. Tas nozīmē, ka vienmēr ir kāds perfekts modelis, uz kuru var pāriet — no kompaktās Canon EOS R100 kameras ar APS-C sensoru līdz EOS R6 Mark II, kas ir jaudīga hibrīda stila pilnkadra kamera.

Šeit četri profesionāli fotogrāfi dalās ar to, kā viņi ir attīstījusi savu karjeru un prasmes vairāk nekā jebkad iepriekš, pārejot uz EOS R sistēmu. Katrs attēlu veidotājs ir unikāls un specializējas citā jomā, tomēr EOS R sistēmas fotoaparatūra apvieno tehnoloģiju ar nepārspējami ērtu lietošanu un nodrošina visas funkcijas, kas nepieciešamas, lai fotogrāfi uzplauktu un turpinātu attīstīties.

Veritija Miligana (Verity Milligan) — dabas un ainavu fotogrāfijas

Birmingema Lielbritānijā, ko krēslā uzņēmusi Veritija Miligana (Verity Milligan) ar Canon EOS R5 un Canon RF 28-70mm F2L USM objektīvu.

Ainavu fotogrāfe Veritija Miligana (Verity Milligan) gadu gaitā ir izmēģinājusi dažādu zīmolu kameras, bet viņa vienmēr atgriežas pie Canon. “Man patīk, kā tiek atveidoti RAW formāta attēli, kā arī iespējas, ko kamera nodrošina sarežģītās situācijās, piemēram, kad esmu spiesta izmantot augstu ISO,” viņa saka. Viņa dzīvo Birmingemā, Lielbritānijā un regulāri uzņem pilsētu. “Mans iecienītākais dienas laiks pilsētas ainavu uzņemšanai ir krēsla, tieši pēc saulrieta,” viņa saka. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 28-70mm F2L USM objektīvu ar 70 mm, 15 s, f/11 un ISO 100. © Verity Milligan

Kāpas Luskentairā, Herisas salā, Skotijā, kas nofotografētas ar smilgām, kuras izgaismotas uz vētras debesu fona; fotogrāfiju uzņēmusi Veritija Miligana (Verity Milligan) ar Canon EOS R5.

2023. gadā Veritija Herisas salā, Skotijā pavadīja vienu mēnesi. “Tā bija viena no pirmajām dienām, kad atdzīvojās gaisma,” viņa saka. “Es biju Luskentairas kāpās, un vētras mākoņi, kas kontrastēja ar smilgās dejojošu gaismu, radīja iespaidīgu ainu”. Viņa ir iecienījusi 28–70 mm fokusa attālumu ainavu fotogrāfijās. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 28-70mm F2L USM objektīvu ar 28 mm, 0,4 s, f/11 un ISO 320. © Verity Milligan

Lielbritānijā dzīvojošā Veritija Miligana (Verity Milligan) vislabāk ir zināma ar noskaņas pilnu ainavu fotografēšanu. Pēc pieciem ražīgiem gadiem ar Canon EOS 5D Mark IV viņa pārgāja uz EOS R sistēmu. “Ņemot vērā pieejamo adapteru klāstu, tā bija nepārprotama izvēle pāriet uz EOS R5,” viņa saka. “Automātiskās fokusēšanas funkcijas ļauj nevainojami iestatīt kameru jebkuram attiecīgās dienas darbam. Tas ir jo īpaši svarīgi, fotografējot cilvēkus. Sejas noteikšana un izsekošanas AF metode ir vieni no maniem iecienītākajiem režīmiem.”

Veritija vienmēr meklē pārsteidzošas kompozīcijas, un viņas visbiežāk izmantotā EOS R5 sniegtā iespēja ir 2,1 miljona punktu grozāmais LCD skārienekrāns. “Fakts, ka varu to apvērst, pagriezt vai grozīt gandrīz jebkurā vajadzīgā leņķī, man ļoti noder, un tas ir uzlabojis manu fotografēšanas pieredzi,” viņa saka.

Viņa uzskata, ka pārliecinoša ir arī RF objektīvu izvēle. “Objektīvs, kas visu ir izmainījis, ir Canon RF 28-70mm F2L USM. Pastāvīgais diafragmas atvērums un iespēja uzņemt ar f/2 visā diapazonā nozīmēja, ka tas galu galā aizstāja visus man piederošos EF fiksēta fokusa attāluma objektīvus.” Tagad Veritija ainas uzņem ar Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM objektīvu. Papildus tam, pievienojot Canon RF 15-35MM F2.8L IS USM objektīvu savai fotoaparatūras somai, viņa ir guvusi iespēju palielināt fokusa attāluma diapazonu abos virzienos.

Diāna Milosa (Diana Millos) — modes un ceļojumu fotogrāfijas

Ceļojumu fotogrāfes Diānas Milosas (Diana Millos) pašportrets, viņai pozējot sarkanā, garā kleitā smalku arku rindas priekšā; uzņemts ar Canon EOS R10.

Ceļojumu satura veidotāja Diāna Milosa (Diana Millos) bieži parādās savās fotogrāfijās, ienesot tajās dzīvību, un viņa saka, ka Canon EOS R10 grozāmais skārienekrāns viņai palīdz iekomponēt kadru un uzņemt. “Es izmantoju trijkāji un intervāla taimeri, lai pārliecinātos, ka kadrējums ir pareizs, un pēc tam ielecu fotogrāfijā,” viņa saka. Uzņemts ar Canon EOS R10 un Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM objektīvu ar 18 mm, 1/100 s, f/5.6 un ISO 100. © Diana Millos

Divas flamenko dejotājas, abas ar vienu paceltu roku un otru uz gurniem, pozē pagalmā, kas piepildīts ar augiem; fotogrāfiju uzņēmusi Diāna Milosa (Diana Millos) ar Canon EOS R10.

“Man patika mana iepriekšējā kamera, tomēr Canon EOS R sistēma ir jauninājums, kas man palīdz iegūt kadrus ceļojumu laikā,” Diāna saka. “Man patīk Canon EOS R10 daudzpusība, jo īpaši acu noteikšanas AF — tagad visi mani attēli ir perfekti fokusēti.” Uzņemts ar Canon EOS R10 un Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM objektīvu ar 1/200 s, f/1.8 un ISO 200. © Diana Millos

Diāna Milosa (Diana Millos), atrodoties ceļā, bieži vien veido izsmalcinātu ceļojumu saturu, tāpēc viņai nepieciešama ērti pārnēsājama kamera. Viņa pārgāja uz Canon EOS R10 2022. gadā tās kompakto izmēru un ātrās automātiskās fokusēšanas dēļ. “Es guvu lieliskus rezultātus ar Canon EOS 7D Mark II, bet, lai iegūtu perfektu fokusu katrā fotogrāfijā, ar to strādāt nebija tik viegli un ātri kā ar EOS R10,” viņa dalās. “Esmu apsēsta ar acu noteikšanas tehnoloģiju un vairs nevaru bez tās dzīvot.”

EOS R10 ir ieguvusi to pašu Dual Pixel CMOS AF II sistēmu, kas ir augstākas klases EOS R sistēmas kamerām, piemēram, EOS R3. Kamera var arī fokusēt līdz -4 EV, ļaujot Diānai uzņemt asus attēlus vājā apgaismojumā. “Kad fotografējat no saullēkta līdz saulrietam un stundām ilgi pētāt apkārtni, viegls aprīkojums ir ideāli piemērots,” viņa saka. “Kamera EOS R10 ietilpst rokassomiņā un sniedz man iespēju nepievērst sev uzmanību, jo citi nezina, ka uzņemu lieliskas fotogrāfijas ar šādu mazu kameru.”

Diānai patīk uzņemt ar platleņķa perspektīvu, un viņai nebija jānomaina savi EF objektīvi, kad viņa pārgāja uz jaunu kameru. “Es joprojām varu lietot savus Canon EF 50mm f/1.8 STM un Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM objektīvus kopā ar kameru EOS R10, izmantojot Canon stiprinājuma adapteri EF-EOS R, un tie strādā perfekti,” viņa saka. Ja meklējat šo objektīvu RF ekvivalentus, varat izvēlēties Canon RF 50mm F1.8 STM un Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM. Pagaidām Diānai ir tikai viens RF objektīvs, kas ietilpa komplektā — Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM, bet viņa ir izmantojusi citus RF objektīvus, uzņemot ceļojumu Seviljā, un viņa saka, ka viņai patīk, cik asas ir fotogrāfijas.

Ar kameru EOS R10 var veidot tiešraides, jo īpaši platformā YouTube, un video satura veidošana ir vēl viens veids, kā Diāna ir palielinājusi savu sekotāju skaitu. “Tas ļauj man uzņemt HD un 4K izšķirtspējā ar neticamiem rezultātiem,” viņa saka. “Es to iesaku visiem satura veidotājiem. Pēc tam es vēlētos papildināt aprīkojumu ar Canon EOS R6 Mark II, jo tai ir pilnkadra kameras iespējas.”

Arī kamera EOS R50 ir lieliska izvēle, ja vēlaties uzņemt augstas kvalitātes videoklipus sociālo tīklu kanāliem. Svarīgākās EOS R50 un EOS R10 atšķirības varat atklāt mūsu parocīgajā ceļvedī. Tas palīdzēs pieņemt pareizo lēmumu.

Andress Maknīls (Andres McNeill) — ielu un komerciālās fotogrāfijas

Baznīca sniegā, ko ar Canon EOS R6 ir uzņēmis Andress Maknīls (Andres McNeill).

“Mani mīļākie laikapstākļi fotografēšanai ir lietus, tāpēc man ir svarīgi, ka kamera spēj strādāt sliktu laikapstākļu gadījumā,” dalās ielu fotogrāfs Andress Maknīls (Andres McNeill). Uzņemts ar Canon EOS R6 un Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM objektīvu ar 50 mm, 1/640 s, f/7.1 un ISO 400. © Andres McNeill

Uzņemts no augšas, automašīna brauc pa pilsētas ielu, ko ieskauj augstas ēkas; fotogrāfiju uzņēmis Andress Maknīls (Andres McNeill) ar Canon EOS R8.

Andress ir izmēģinājis arī Canon EOS R8. “Es nevarēju noticēt, ka tā ir tik maza, kad savienota ar Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu,” viņš saka. “Tas bija perfekts aprīkojums ielu fotografēšanai, un es to izmantoju arī sporta uzņemšanai ar nepārtrauktās fotografēšanas režīmu, kura ātrums ir 40 kadri sekundē. Uzņemts ar Canon EOS R8 un Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvu ar 1/2000 s, f/2.8 un ISO 100. © Andres McNeill

Andress Maknīls (Andres McNeill) dzīvo Glāzgovā, Skotijā un uzņem komerciālus pasūtījumus, portretus un sportu, bet viņš ir aizrāvies ar ielu fotografēšanu, izmantojot iespaidīgu arhitektūru kā fonu. Viņam ir patīkamas atmiņas par to, kā bija izmēģinājis drauga veco Canon DSLR kameru un kā viņam patika tās izskats un sajūta, to turot rokās. “Canon EOS 400D bija mana pirmā kamera, un es to ņēmu līdzi visur, kamēr mācījos fotografēt,” viņš dalās. “Man patika Canon EOS M50, jo tā bija vēl mazāka, ar lielisku automātisko fokusēšanu un fantastisku video kvalitāti.”

Kad Andress izvēlējās kļūt par profesionāli, viņš pārgāja uz Canon EOS R sistēmu. Pilnkadra Canon EOS R5 un Canon EOS R6 viņam uzreiz ļāva pievērst uzmanību apgaismojumam un kompozīcijai. “Iespēja sekot objekta acīm un sejām no otras ielas puses ievērojami mainīja manu darbu, jo tas ļāva koncentrēties uz citiem kadra aspektiem,” viņš saka. “Uzticama automātiskā fokusēšana un liels nepārtrauktās fotografēšanas ātrums ļauj ērti strādāt ar profesionāliem sportistiem.”

Abas kameras ir aprīkotas ar 5 asu korpusā ietverto attēla stabilizāciju (In-Body Image Stabilisation, IBIS), kas ir palielināma līdz 8 pakāpēm, izmantojot saderīgus objektīvus, un tas Andresam sniedz iespēju strādāt vāji apgaismotās vietās bez trijkāja. “Iespēja uzņemt ar mazāku slēdža ātrumu, kameru turot rokās, ir lieliski piemērota ielu fotografēšanai,” viņš saka.

Andresam ir gan RF, gan EF objektīvi, bet viņš palēnām pilnībā pāriet uz RF. “Man patīk Canon RF 50mm F1.8 STM objektīva mazie izmēri, jo tas ir perfekti piemērots ielu fotografēšanai, un lielais f/1.8 diafragmas atvērums lieliski noder vāji apgaismotām ainām, jo man patīk uzņemt krēslā vai naktī,” viņš saka. “Cits objektīvs, ko izmantoju, ir Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, kas ir lielisks universālais objektīvs. Tas ir īpaši parocīgs, jo ar 24 mm fokusa attālumu var uzņemt platā leņķī un var mainīt attālumu līdz pat 105 mm, kas īpaši noder ielu fotografēšanā. Ir labi uzņemt platleņķa kadru un pēc tam tuvināt to pašu ainu un uzņemt cita izskata attēlu.” Andress izmanto arī Canon RF 100mm F2.8L MACRO IS USM, kas, viņaprāt, ir neticami ass. “Tas ir mans universālais objektīvs produktu fotografēšanai un profesionālam darbam, kurā vajag daudz detaļu,” viņš piebilst.

Tomēr Andress saka, ka viņa intensīvā darba objektīvs ir Canon RF 24-70MM F2.8L IS USM. “Es to izmantoju pasākumiem, kāzām un ielu fotografēšanai,” viņš saka. “Tas veido ideālu kombināciju ar 24–70 mm fokusa attāluma diapazonu un f/2.8 atvērumu.”

Kriss Prīstlijs (Chris Priestley) — komerciālās fotogrāfijas

Sieviete noliekusies pret automašīnas stūri komerciālā portretā, ko uzņēmis Kriss Prīstlijs (Chris Priestley) ar Canon EOS R5.

Kameras EOS R5 lielā 45 MP izšķirtspēja sniedz Krisam iespēju maksimāli palielināt ar RF objektīvu iegūtā attēla kvalitāti. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 50mm F1.2L USM objektīvu ar 1/320 s, f/2,2 un ISO 125. © Chris Priestley

Cilvēks slēpo lejā pa kalnu, aiz viņa gaisā izkliedēts sniegs; uzņēmis Kriss Prīstlijs (Chris Priestley) ar Canon EOS R5.

Kriss uzskata, ka Canon EOS R5 kameras elektroniskais slēdzis ar 20 kadru sekundē ātrumu nodrošina prātam neaptveramu funkciju spraigai darbībai kā, piemēram, šajā slavena sporta apģērba zīmola slēpošanas sesijā. “Es zinu, ka vienā piegājienā man būs 20–30 augstas kvalitātes attēlu, no kuriem varēšu izvēlēties,” viņš saka. “Varat arī koriģēt kameras EOS R5 automātiskās fokusēšanas iestatījumus, lai iegūtu vislabākos iestatījumus savām vajadzībām.” Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM objektīvu ar 119 mm, 1/1250 s, f/7.1 un ISO 125. © Chris Priestley

Londonā dzīvojošais režisors, videogrāfs un fotogrāfs Kriss Prīstlijs (Chris Priestley) veido augstas klases vizuālos materiālus sociālo tīklu kanāliem un zīmoliem visā pasaulē. Viņš pastāvīgi cenšas panākt vairāk ar savu saturu un kamerām. “Mana fotoaparatūra man palīdz panākt lielbudžeta rezultātus,” viņš saka.

Krisa karjerai attīstoties, ir pieaugušas arī klientu prasības. “Kopš parādījās kamera EOS R5, man pastāvīgi prasa nodrošināt 4K video un augstākas kvalitātes attēlus drukāšanai,” viņš saka, “tāpēc tas bija ideāls laiks pāriet uz jaunu kameru.”

Viņš bieži vienlaicīgi uzņem video un fotogrāfijas, un hibrīdā stila EOS R5 nodrošina nepārspējamu darbību abās jomās. “Kamera EOS R5 var uzņemt 8K 30p izšķirtspējā, ko man vēl nevajag izmantot, tomēr es regulāri izmantoju pilnkadra 4K 120p izšķirtspēju,” viņš saka.

Kameras EOS R5 45 MP sensors ir milzīgs ieguvums, tā izšķirtspēja ir vairāk nekā divas reizes lielāka nekā viņa iepriekšējai DSLR kamerai. “Situācijās, kad nevaru kontrolēt objektu, man ne vienmēr ir privilēģija perfekti iekadrēt kadru,” viņš turpina. “Lielāka izšķirtspēja dod iespēju pārkadrēt kadrus pēcapstrādes laikā un joprojām nodrošināt augstas kvalitātes attēlus.”

Speriet nākamo soli savā fotografēšanas ceļā

Daudziem Canon EOS R sistēma ir noteikusi jaunus standartus fotografēšanai un satura veidošanai. Piedāvājot no pieejamiem modeļiem iesācējiem līdz jaudīgām vadošajām kamerām, kā arī nozarē vadošās optikas komplektu, sistēma var attīstīties kopā ar jums — neatkarīgi no tā, vai sperat pirmos soļus videoemuāru veidošanā vai mēģināt iekļūt profesionālo fotogrāfu pasaulē un meklējat savu nākamo kameru intensīvam darbam.

Lauren Scott

Saistītie produkti

Saistīti raksti

  • IELU FOTOGRAFĒŠANA

    Ielu fotografēšanas objektīva izaicinājums

    Kāpēc ielu fotogrāfiem Canon RF 28mm F2.8 STM objektīvs ir svarīgs piederums fotoaparatūras somā?

  • CEĻOJUMU FOTOGRAFĒŠANA

    Ekskursija Seviljā ar kameru EOS R10

    Blogere Diāna Miljosa (Diana Millos) atklāj, kāpēc šī radošā kamera ir perfekts ceļojumu kompanjons.

  • AINAVU FOTOGRAFĒŠANA

    Izaicinājums ar ainavu fotografēšanas objektīviem

    Profesionālā fotogrāfe Veritija Miligana (Verity Milligan) dalās radošu ainavu fotografēšanas pieredzē ar diviem viegliem objektīviem.

  • CEĻOJUMI

    Ideāls kompanjons ceļojumam

    Profesionālais fotogrāfs Martins Bisigs (Martin Bissig) devās ceļojumā uz Šrilanku ar kameru EOS R10.