Divi objektīvi, divi skatījumi uz ainavu fotografēšanu

Profesionālā fotogrāfe Veritija Miligana (Verity Milligan) eksperimentē ar alternatīvu pieeju ainavām, izmantojot tikai divus platleņķa objektīvus: vienu tālummaiņas un vienu fiksēta fokusa attāluma objektīvu.
Fotogrāfe stāv uz akmeņiem seklā ūdenī, fotografējot ezeru, ko ieskauj kalni.

Apbalvotā fotogrāfe Veritija Miligana (Verity Milligan) ir aizrāvusies ar ainavu fotografēšanu. Bieži vien viņa ceļas pirms saullēkta, lai dotos ārā uzņemt lieliskus kadrus. “Es esmu liela rītu cienītāja, jo īpaši miglainos rītos," viņa saka. "Tajos ir īpaša noskaņa. Man patīk doties ārā pirms rītausmas un sākt fotografēt “zilajā stundā”, kad saule joprojām atrodas zem horizonta.”

Veritijas foto tehnikas komplektā ir apskaužams Canon kameru un L sērijas objektīvu klāsts, bet, lai parādītu, kas ir iespējams tikai ar pāris kompaktiem un viegliem objektīviem, viņa pieņēma izaicinājumu fotografēt ainavas no dažādām perspektīvām, izmantojot tikai vienu tālummaiņas un vienu fiksēta fokusa attāluma objektīvu — Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM un RF 24mm F1.8 MACRO IS STM — brīnišķīgajā ezeru reģionā Kambrijā, kas atrodas Anglijā.

“Kopš es sāku nodarboties ar fotografēšanu, pieejamāku objektīvu kvalitāte un veiktspēja ir ievērojami uzlabojusies,” saka Veritija. “Stikls ir ļoti labs, un abi objektīvi ir patiešām jutīgi. Tomēr visvairāk man patika tas, cik tie mazi un ērti lietojami. Es varēju vienkārši iepakot kameru un šos divus objektīvus un doties fotografēt ainavas.”

Divi objektīvi, divi skata punkti

Canon EOS R5 ar Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM objektīvu nolikts uz koka celma blakus objektīvam RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Veritija devās pildīt šo izaicinājumu ar savu Canon EOS R5 un tikai diviem RF objektīviem: Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM un RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Fotogrāfe, kas tur Canon kameru, noliekusies, lai uzņemtu fotogrāfiju. Aiz viņas ir ezers, ko ieskauj kalni.

“Foto tehnikas komplekts bija tik kompakts un viegls, ka es varēju doties tālāk pārgājienā uz sarežģītāku apvidu un turpināt ceļu ilgāk bez smagas somas,” saka Veritija.

“Fotografējot ainavas, lielākais izaicinājums ir ieraudzīt lietas citādi, lai izveidotu attēlus, kas nav tādi paši kā visiem citiem,” skaidro Veritija. “Līdz ar to ļoti noderīgi var būt izmantot objektīvus ar dažādiem skata laukiem.”

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ir ideāli piemērots tiem fotogrāfijas amatieriem, kuri savu EOS R sistēmas kameru vēlas papildināt ar daudzpusīgu īpaši plata leņķa tālummaiņas objektīvu. Tas ir lieliski piemērots, lai uzņemtu plašus skatus, un ir aprīkots ar 5,5 pakāpju optisko attēla stabilizatoru, lai iegūtu attēlus bez izkustēšanās ietekmes pat tad, kad uzņem ainavas ar kameru rokās vai vājā apgaismojumā. Ar saderīgiem EOS R sistēmas korpusiem, piemēram, EOS R5, ir pieejams līdz septiņu pakāpju attēla stabilizators. Šis objektīvs ir arī lieliski piemērots tuvplāniem ar manuālās fokusēšanas režīmu, kas piedāvā izcilu detaļu līmeni un iespaidīgu asumu pat ar 12,8 cm (0,52 reižu palielinājums).

Mazais, vieglais Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, kas sver tikai 270 g, apvieno platleņķi ar lielu diafragmas atvērumu, lai varētu radoši fotografēt pat vājā apgaismojumā. Piecu pakāpju optiskais attēla stabilizators sniedz iespēju izmantot ilgāku ekspozīcijas laiku, turot kameru rokās, un ar saderīgu EOS R sistēmas korpusu tas palielinās līdz 6,5 pakāpēm. Tas ir lieliski piemērots arī tuvplāniem ar minimālo fokusēšanas attālumu 14 cm (0,5 reižu palielinājums vai puse no dabiskā lieluma), lai jūs varētu parādīt objektu tā vidē.

Plašas ainavas ar Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

Mākoņu formas atspīd mierīga ezera virsmā, kuru ieskauj kalni.

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ir perfekti piemērots tradicionālām, klasiskām ainavām, piemēram, šim Batermīra kadram,” paskaidro Veritija. “Tas izgatavots šādiem ļoti plata leņķa kadriem ar plašu perspektīvu, kas apvieno priekšplāna, vidējā plāna un fona elementus.” Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM objektīvu ar 17 mm, 2,5 s, f/11 un ISO100. © Verity Milligan

Gundegu tuvplāns ezera krastā. Ziedi ir asi fokusēti, savukārt ezers un kalni fonā ir izpludināti.

Gundegas Batermīra krastos. “Kad uzsāk fotografēšanu, var viegli iedomāties, ka ainavu fotografēšana ir saistīta tikai ar plašiem skatiem, taču svarīgāk ir panākt līdzsvaru starp priekšplānu un fonu,” skaidro Veritija. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM objektīvu ar 20 mm, 1/80 s, f/5 un ISO500. © Verity Milligan

Veritija izmantoja Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, lai iemūžinātu dažus satriecošus kadrus no idilliskā Batermīra un Ziemeļfellsa plašajām nogāzēm. “Šis objektīvs ir visefektīvākais patiešām plašām ainavām,” viņa skaidro. “Plašais skata lauks ir vienkārši nepārspējams, lai uzņemtu iespaidīgus skatus un milzīgas, dramatiskas debesis.”

Kad iekadrē ainavu attēlus, svarīga ir attiecība starp attālo ainavu un uzmanību piesaistošiem objektiem priekšplānā. “Es vēlos virzīt skatienu cauri kadram, attēlu īpaši nepārblīvējot,” viņa saka. “Ir svarīgi atrast līdzsvaru starp priekšplānu un fonu. Tas attēliem piešķir dziļumu.”

Veritiju ļoti iespaidoja objektīva RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM daudzpusība ainavu fotografēšanai, kā arī radošās iespējas. “Tam ir iespaidīgs ainavām paredzētu fokusa attālumu diapazons. Tālummaiņas diapazons aptver visu man nepieciešamo un lieliski noder sarežģītā apvidū, kad es ar fiksēta fokusa attāluma objektīvu fiziski nevaru sasniegt vietu, no kuras vēlos fotografēt.

“Tas var arī apvienot īpaši plašu skata leņķi ar tuvu fokusēšanu. Es varēju pietuvoties ļoti tuvu un nofotografēt dažas gundegas kadra vidū, izpludinot apkārtējo ainavu, kas sniedz kontekstu.”

Detaļu uzņemšana ar Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

Rokas, kas tur Canon EOS R5 ar Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM objektīvu spilves zieda priekšā.

“Man patiešām patīk Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM objektīva fokusa attālums un skata lauks, ko tas nodrošina ainavu fotografēšanai,” saka Veritija. “Vēl labāk ir tas, ka tas kā fiksēta fokusa attāluma objektīvs ir ārkārtīgi daudzpusīgs.”

Spilves ziedu tuvplāns. Ziedi attēla vidū ir fokusēti, savukārt ziedi priekšplānā un fonā ir izpludināti.

“Ar makro iespējām varu piekļūt patiešām tuvu, lai iegūtu detalizētus kadrus, un plašais diafragmas atvērums f/1.8 nodrošina seklu asuma dziļumu, tāpēc fonu varu izpludināt ar brīnišķīgu bokē efektu,” saka Veritija. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM objektīvu ar 1/2000 s, f/2.5 un ISO100. © Verity Milligan

Kad Veritija fotografēja spilves, pēkšņi kadrā ielidoja spāre, un Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM makro iespējas ļāva viņai uzņemt dažus ļoti tuvus kadrus ar aptuveni f/3, lai izolētu spāri, izpludinot fonu, tajā pašā laikā saglabājot skaistās ainavas krāsas.

“Ir lieliski, ja foto tehnikas komplekts piedāvā šādas iespējas,” saka Veritija. “Tas palīdz atcerēties, ka ainavu fotografēšana nav tikai plašu skatu uzņemšana.”

Veritijai patika objektīva fiksētais fokusa attālums, un viņa teica, ka tas patiešām palīdz izvairīties no traucēkļiem un koncentrēties uz kompozīciju. “Ar fiksētu fokusa attālumu var mācīties, kļūstot par labāku fotogrāfu,” viņa piebilst. “Man tas ir vairāk radošs objektīvs. Un tas viss kopā sniedz iespēju iegūt izcilus ainavu attēlus.”

Tuvplāns ar spāri, kas atpūšas uz zāles stiebra.

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM ar 0,5 reižu palielinājumu sniedza Veritijai iespēju uzņemt tuvplānus, piemēram, šo spāri, ar brīnišķīgi izpludinātu fonu. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM objektīvu ar 1/250 s, f/3.5 un ISO100. © Verity Milligan

Radošo iespēju maksimāla izmantošana

Kalnu ieskauts ezers, kura virsotni izgaismo saules zelta mirdzums.

“Zelta stunda uzreiz pēc saullēkta un tieši pirms saulrieta ir maģisks laiks ainavu fotografēšanai,” saka Veritija. “Gaismas kvalitāte ir vienkārši burvīga, ainām atklājoties zelta mirdzumā.” Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM objektīvu ar 21 mm, 1/30 s, f/13 un ISO250. © Verity Milligan

Ezers ar koku priekšplānā un kalniem fonā, kas atspīd ūdens virsmā.

Lai aptvertu visas EOS R sistēmas priekšrocības un nodrošinātu gatavo fotogrāfiju kvalitāti, Veritija apstrādāja attēlus ar Digital Photo Professional (DPP) — Canon RAW apstrādes un fotogrāfiju rediģēšanas programmatūru. Uzņemts ar Canon EOS R5 un Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM objektīvu ar 1/2 s, f/11 un ISO100. © Verity Milligan

Ideālā pasaulē, dodoties fotografēt ainavas, jūs ņemtu līdzi objektīvus, kas atbilst dažādiem scenārijiem, bet Veritija atklāja, ka Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM un RF 24mm F1.8 MACRO IS STM lielā mērā aptvēra visas viņas fotografēšanas vajadzības. “Abi objektīvi var ļoti daudz piedāvāt ikvienam, kas nopietni strādā ar kameru un vēlas kaut ko vairāk, nekā var nodrošināt komplektācijā iekļautais objektīvs,” viņa saka. Tas ietver APS-C kameru lietotājus ar Canon EOS R sistēmas aprīkojumu, kas arī gūs labumu no tālummaiņas objektīva platāka leņķa un fiksēta fokusa attāluma objektīva plašāka diafragmas atvēruma.

“Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ar plašo skata leņķi sniedz fotogrāfiem iespēju redzēt ainavu dažādos veidos un patiesi attīstīt savu radošumu,” piebilst Veritija, “Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM makro iespējas apvienojumā ar plašo diafragmas atvērumu f/1.8 paver pārsteidzošas jaunas radošās iespējas.”

Jo īpaši Veritiju iespaidoja abu objektīvu automātiskās fokusēšanas iespējas un tas, kā objektīvu attēla stabilizācija darbojās kopā ar kameras EOS R5 IBIS tehnoloģiju. “Attēla stabilizācija darbojās neticami labi,” viņa saka. "Es nedomāju, ka pēc divu dienu fotografēšanas man ir kaut viens neass attēls pat tad, kad izmantoju diezgan mazu diafragmas atvērumu un lēnu slēdža ātrumu vājā apgaismojumā. Dažkārt fotografēju ar kameru rokās gandrīz tumsā un joprojām ieguvu nemainīgi asus attēlus. Man ļoti patīk brīvi pārvietoties fotografēšanas laikā, kā arī iespēja veikt nelielas izmaiņas, lai redzētu, kā tas maina kadra perspektīvu. Šajā ziņā statīva izmantošana var būt patiešām ierobežojoša, turklāt tā ir vēl viena lieta, kas jānēsā līdzi.”

Sarežģītajos apstākļos uzņemtie Veritijas attēli parāda radošās iespējas, ko var nodrošināt šie divi kompaktie un vieglie objektīvi. “Mani pārsteidza šo objektīvu kvalitāte un daudzpusība, kā arī tas, cik tuvu tie var fokusēt,” viņa saka. “Tie paver jaunas iespējas pilnīgi atšķirīgām un neparastām perspektīvām ainavu fotogrāfijā. Burtiskā nozīmē varat apskatīt objektus tuvāk un ieraudzīt daudz vairāk.”



Autors: Metjū Ričardss (Matthew Richards)

Saistītie produkti

Saistītie raksti

Svarīgākie padomi ainavu fotografēšanai

Atklājiet fotografēšanas paņēmienus, kas palīdzēs iegūt labākas ainavu fotogrāfijas.

Dabas atjaunošanas projekta dokumentēšana

Fotogrāfe un dabas atjaunošanas eksperte stāsta par to, kā viņa palīdzēja atdzīvināt vietējo ainavu.

Kā fotografēt ainavas, kameru turot rokās

Uzziniet, kā uzņemt skaistas ainavas bez trijkāja.

Kā rediģēt ainavu attēlus pirms drukāšanas

Rediģēšanas metodes, kas jūsu ainavu fotogrāfijas pārvērtīs mākslas darbos.