Dažreiz, lai patiesi atrastu sevi, ir jāatgriežas pie saknēm. Tā tas noteikti bija gadījumā ar Štefi Marlu (Steffi Marla). Vācu satura veidotāja ar saviem romantiskajiem lauku stila attēliem, iedvesmojoties no bērnības laukos, tiešsaistē ir savākusi vairāk nekā 99,5 tūkstošus sekotāju. Skatoties uz viņas fotoattēliem — pašportretiem lauku ainās, kas, gadalaikiem mijoties, pāriet no rudenīgiem mežiem līdz vasarīgām pļavām, jūs ne mirkli nedomāsiet, ka viņa dzīvoja rosīgajā Berlīnē.
“Es uzaugu laukos un pārcēlos uz Berlīni, kad man bija 20 gadi,” saka Štefi, kura ir arī friziere–stiliste un divu bērnu māte. Viņas aizraušanās ar fotografēšanu tā īsti sākās pēc otrā bērna piedzimšanas, kad viņa sāka dokumentēt ģimenes dzīvi. Sākumā viņa jutās nedroši, kad publicēja fotogrāfijas sociālajos tīklos, bet drīz vien viņas attēli kļuva populāri. “Es arī konstatēju, ka sociālie tīkli ir lieliska platforma, lai satiktu citus cilvēkus, apmainītos ar idejām un izmēģinātu jaunas lietas. Es aizrāvos,” viņa aizrautīgi saka.
Estētiski patīkams un konsekvents sociālo tīklu saturs var palīdzēt palielināt sekotāju pulku un nostiprināt jūsu identitāti un zīmolu. Kā to izdarīt? Štefi dalās ar svarīgākajiem padomiem un paņēmieniem šajā procesā.
FOTOGRAFĒŠANAS PAMATI
Ziniet savu stilu: influenceres rokasgrāmata par fotoattēlu estētiku
Identificējiet savu personīgo estētiku
Vienkārši sakot, jūsu estētika ir jūsu stils. Lauku stilu (cottagecore) raksturo idealizēts tradicionālais lauku dzīvesveids, akadēmiska noskaņa ar tvīda žaketēm un vecām grāmatām ādas vākos, internetu lietojošu meiteņu tēliem, savukārt parastajā stilā (normcore) dod priekšroku elegantai vienkāršībai, nevis izcelšanai uz pūļa fona. Lai gan šie stili parasti tiek saistīti ar modi, jūsu stils nav tikai tas, ko valkājat. Ja esat satura veidotājs, viss tiek filtrēts caur jūsu attēliem — no vietām līdz krāsu paletei, gaismai, kompozīcijai un izvēlētajai fotoaparatūrai, lai veidotu konkrēto stilu. Izvēlei ir tik daudz estētiku, ka ir vienkārši tajās apmaldīties. “Padomājiet par to, kas jums patīk, par lietām, kas jums liek justies labi,” Štefi iesaka. “Neklausiet citus cilvēkus.”
Covid-19 pandēmijas laikā Štefi konstatēja, ka viņu arvien vairāk pievelk daba un viņas lauku izcelsme. “Es kopā ar ģimeni vēl biežāk devos uz laukiem, un man tas patika,” viņa saka. “Mūsu durvju priekšā ir tik daudz skaistuma.”
Lauku stila saturs sākas ar to, kā Štefi parāda sevi kadrā — viņa pozē ārā ar retro stila velosipēdu, pītu grozu vai grāmatu rokā, garie mati ir brīvi sasieti ar lenti un plīvo dabīga auduma kleitas un svārki.
“Man pagāja daudz laika, kamēr atradu savu pašreizējo stilu,” Štefi atzīst. “Es sāku ar urbānām fotogrāfijām, bet tad attēli kļuva romantiskāki un tajos ienāca ziedi. Arvien vairāk parādījās daba, un kādā brīdī es iekļāvu attēlā sevi.”
Ja attīstāt savu estētiku, attēlu drukāšana var ļoti palīdzēt precizēt un smalki izstrādāt to izskatu. Nekas nav salīdzināms ar savu attēlu izdrukāšanu, izstādīšanu un dzīvošanu kopā ar tiem, lai atklātu, kas jums patīk un kas nepatīk.
Ļaujiet savai estētikai iedvesmot katru izvēli
Krāsai ir būtiska loma Štefi fotoattēlos, viņa vienmēr cenšas saglabāt vienas krāsas paleti. “Man ļoti svarīgas ir harmoniskas krāsas,” viņa skaidro. “Es pieskaņoju savu apģērbu apkārtnei. Es sev jautāju: “Kādas krāsas tur būs?” Zaļā pļavā man patīk ģērbties atbilstošā krāsā vai papildinošā krāsā. Es fotografēju magnolijas, ģērbusies gaiši violetā kleitā, kas ļoti labi izskatījās.”
Ne tikai tas, ko uzņemat, bet tas, kā uzņemat, attēliem piešķir raksturīgo estētiku. Štefi patīk savienot Canon EOS R ar Canon EF 85mm f/1.4L IS USM objektīvu, izmantojot Canon stiprinājuma adapteri EF-EOS R. “Fotoattēli izskatās neticami, un man patīk izpludinātais fons,” viņa saka. “Meklējot skaistas vietas, es cenšos atrast līdzsvarotu kadru. Man bieži vien prātā ir zelta griezums. Lai sagatavotos, es domāju par to, kur es dodos un kādi ir apstākļi. Pieblīvētā vietā man nepieciešams platāka leņķa objektīvs, lai varētu manevrēt, piemēram, 50 mm objektīvs. Ja man ir daudz vietas, es ņemu 85 mm objektīvu.”
Iedvesma var parādīties jebkurā brīdī, tāpēc Štefi iesaka nēsāt līdzi aksesuārus vai rekvizītus, lai eksperimentētu uz vietas un redzētu, kas vislabāk atbilst jūsu kadram.
Saglabājiet konsekvenci, lai palielinātu sekotāju skaitu sociālajos tīklos
Lai gan Štefi attēli mainās atbilstoši gadalaikam un iestatījumiem, ir daži bieži sastopami elementi, no kuriem viņa nenovirzās. “Fons ir ļoti svarīgs, tāpat arī krāsas un gaisma,” viņa saka. “Aksesuāri ir lieliski. Cepure, grāmata, šalle vai ziedu pušķis var padarīt fotoattēlu interesantāku. Man arī vislabāk patīk uzņemt fotoattēlus bez svešiniekiem.”
Tas veido noskaņu, kas ir konsekventa visā viņas saturā. Tas ir tas, kas piesaista sekotājus un notur viņus, liekot atgriezties, lai ieraudzītu ko vairāk. “Arī maniem sekotājiem patīk šī romantiskā un klusā dzīve,” viņa saka. “Daudzi ilgojas pēc ideālas pasaules, kurā ir vairāk miera. Jūs varat sapņot, ka esat manos attēlos.”
Sociālo līdzekļu pievilcība ir tajā, ka tie veido sarunu. Nav tā, ka Štefi vienkārši raida informāciju. Lai gan viņa apvieno ģimenes dzīvi un darbu, viņa atrod laiku, lai sazinātos ar saviem sekotājiem, atbildētu uz komentāriem par publicētajām ziņām. “Es esmu draudzīga un vienmēr cenšos būt aktīva,” viņa saka. “Es regulāri publicēju saturu un cenšos parādīt kaut ko personisku.”
Esiet tas, kas jūs esat
“Es domāju, ka neapzināti jūs vienmēr attīstāties un, iespējams, nevarat izvairīties no izmaiņām,” saka Štefi. “Personīgi man šķiet interesanti redzēt, kā laika gaitā mainās mans stils.”
Attīstībai jābūt pakāpeniskai. Kad esat izvēlējies estētiku, jūsu sekotāji vēlēsies to redzēt, tāpēc pārliecinieties, ka jūsu izvēlētais ceļš rezonē ar jūsu personību. “Man patīk, ja attēli vai situācijas izstaro harmoniju, jo īpaši tad, ja ir krāsu, proporciju un gaismas līdzsvars,” saka Štefi.
Katram kopīgotajam attēlam ir jāiederas jūsu estētikā. Tam ir jāstāv aiz visiem jūsu pieņemtajiem fotografēšanas lēmumiem, kas ietekmē jūsu atrašanās vietu, kompozīciju un citus faktorus. Tā ir filozofija, kas veido jūsu saturu, tāpēc, lai ko jūs darītu, pilnībā ietveriet to.
Autors Reičela Sīgala Hamiltone (Rachel Segal Hamilton)
*Adobe, Photoshop un Lightroom ir reģistrētas preču zīmes vai preču zīmes, kas pieder uzņēmumam Adobe Amerikas Savienotajās Valstīs un/vai citās valstīs.
Saistītie produkti
-
Bezspoguļu kameras
EOS R
Pilnkadra bezspoguļu kamera, kas paver jaunas radošas iespējas fotogrāfiem un filmu veidotājiem. -
Standarta objektīvs
RF 50mm F1.8 STM
Kompakts, kluss un viegls 50 mm RF fiksēta fokusa attāluma objektīvs ar f/1.8 diafragmas atvērumu, kas lieliski piemērots jūsu radošās vīzijas īstenošanai. -
RF objektīvi
RF 85mm F2 MACRO IS STM
RF 85mm F2 MACRO IS STM piedāvā tuvplānu daudzpusību ar nelielu telefoto saspiešanu un piecu pakāpju attēla stabilizatoru kompaktā, vieglā korpusā.