Lai fotografētu kā profesionālis, nepieciešams pareizais aprīkojums. Pateicoties kameru tehnoloģiju straujajai attīstībai, tagad ir pieejams plašs dažādu kameru un objektīvu klāsts. Kā zināt, kurš komplekts vislabāk atbilst jūsu vajadzībām?
Neatkarīgi no tā, vai esat tikko pabeidzis studijas un uzsākat darbu šajā nozarē, esat aizrautīgs amatieris, kas vēlas paplašināt savu darbību, vai jauns profesionālis, kurš vēlas kāpt pa karjeras kāpnēm, viens no svarīgākajiem aspektiem, kas jāņem vērā, ir fotografēšanas veids, ar kuru vēlaties nodarboties. Dokumentālā žanra fotogrāfam, kuram jāstrādā klusi un diskrēti dažādā vidē, ir citas aprīkojuma prasības nekā, piemēram, modes fotogrāfam, kurš strādā ar rūpīgi izstrādātiem scenārijiem un ar profesionāliem modeļiem.
Vēl viens svarīgs faktors ir kameras iespējas uzņemt video. “Tas kļūst arvien svarīgāks rīks,” saka Canon Europe produktu speciālists Maiks Bērnhils (Mike Burnhill). “Videoklipiem ir svarīga loma sociālo tīklu platformās, un prasme uzņemt gan fotogrāfijas, gan video paver ievērojami plašākas iespējas darbam fotogrāfijas nozarē.”
Šeit trīs jauni profesionāļi — katrs no viņiem specializējas citā nozarē un katram ir savs unikālais stāsts par to, kā viņš ir ienācis šajā nozarē, — stāsta par izmantotajām Canon kamerām un objektīviem un to, kāpēc tie ir ideāli piemēroti viņu izvēlētajam stilam. Tie ir: nigēriešu modes un portretu fotogrāfs Emanuels Oileke (Emmanuel Oyeleke), vācu-krievu dokumentālā žanra fotogrāfe Nanna Heitmane (Nanna Heitmann) un Austrijā dzīvojošais Ingo Leitners (Ingo Leitner), kurš ir daļa no kāzu fotografēšanas pāra Karmena un Ingo. Papildus viņu personiskajiem ieskatiem eksperta padomus sniedz Maiks Bērnhils (Mike Burnhill).
Fotografējiet kā profesionālis: svarīgs komplekts labāku fotogrāfiju iegūšanai
Labākais komplekts modes fotografēšanai
Kādreizējais profesionālais spēles “Scrabble” spēlētājs Emanuels Oileke (Emmanuel Oyeleke), kurš iemīlēja fotografēšanu, braukājot pa turnīriem visā pasaulē, ir ieguvis vairākas balvas, tostarp ASFA gada modes fotogrāfa titulu 2019. gadā. Viņš fotografēšanu pārsvarā apguva pašmācības ceļā un ienāca šajā nozarē kā kāzu fotogrāfs (dažās bija pat 3000 viesu) savā dzimtenē Nigērijā, tikai pēc tam pārejot uz dzīvesstila fotografēšanu. Tagad viņš regulāri veido izteiksmīgas un skaistas fotogrāfijas Āfrikas populārākajiem modes žurnāliem, kā arī komerciālus darbus dažādiem zīmoliem, tostarp “Coca-Cola” un “Unilever”.
“Es sāku izmantot EOS R sistēmu 2018. gadā, un man tā bija atklāsme,” viņš saka. “Nav jāuztraucas par tehnisko pusi — to kameras vienkārši nodrošina, sniedzot jums brīvību būt radošam bez ierobežojumiem.” Kopš 2020. gada, kad tika izlaista Canon EOS R5, viņš galvenokārt ir izmanto to. “45 MP sensors uzņem lielu daudzumu informācijas un sniedz iespēju apgriezt attēlu, joprojām saglabājot augstu izšķirtspēju.
“Ja jums ir pietiekams budžets, es teiktu, ka EOS R5 ir ideāli piemērota modes fotografēšanai, bet, ja tas ir mazāks, es ieteiktu EOS R6, jo tā paveic gandrīz visu to pašu, ko R5, tikai ar nedaudz mazāku izšķirtspēju.”
“Lai gan modes fotogrāfijas ir saistītas ar apģērbu, kad skatāmies uz cilvēku attēliem, mūs vispirms piesaista sejas, tāpēc EOS R5 un EOS R6 sejas/acu izsekošana ir svarīga,” piebilst Maiks Bērnhils (Mike Burnhill). “Citas modes fotografēšanai noderīgas funkcijas ietver grozāmu skārienekrānu, kas ļauj fotografēt no dažādiem leņķiem, lai iegūtu interesantus un dinamiskus attēlus.”
Emanuela iecienītākie objektīvi ir Canon RF 50mm F1.2L USM un RF 85mm F1.2L USM, un viņš tos abus iesaka studentiem modes fotografēšanai. “Tie ir ar lielu diafragmas atvērumu, labu konstrukciju, turklāt nodrošina asus attēlus, tāpēc ir vērts tajos ieguldīt līdzekļus — labs objektīvs jums kalpos daudzus gadus,” viņš aizrautīgi stāsta.
“Tie ir lieliski objektīvi, lai uzņemtu it visu — no kadriem ar cilvēkiem visā augumā līdz portretiem ar patīkamu perspektīvu,” piekrīt Maiks. “Vēl viena iespēja ir tālummaiņas objektīvs, piemēram, RF 24-70mm F2.8L IS USM vai EF 24-70mm f/2.8L II USM, ko var piestiprināt ar adapteri.”
Labākais komplekts dokumentālā žanra fotogrāfiem
Dokumentālā žanra fotogrāfe Nanna Heitmane (Nanna Heitmann) ir dzimusi Vācijā 1994. gadā un savu pirmo DSLR kameru — Canon EOS 400D (tagad tās pēctecis ir Canon EOS 850D) — iegādājās, kad viņai bija 14 gadu. Uzaugot, viņu iedvesmoja attēli, ko viņa redzēja žurnālā “National Geographic”, un viņa ieguva grādu fotožurnālistikā un dokumentālajā fotogrāfijā Hanoveres Lietišķo zinātņu un mākslas universitātē. Kopš tā laika viņas darbi ir publicēti žurnālos “National Geographic”, “TIME” un avīzē “de Volkskrant”, kā arī citur. 2019. gadā viņa kļuva par “Magnum” nominantu.
Pēdējos gados Nanna, kura galvenokārt strādā ar ilgtermiņa projektiem, piemēram, dokumentē kopienu Vācijas pēdējās ogļu raktuves apkārtnē, ir izmantojusi Canon EOS R un Canon EOS R5. “Iepriekš izmantoju Canon EOS 5D Mark III, bet tagad man patīk strādāt ar Canon bezspoguļu kamerām,” viņa saka. “Tā kā aprīkojumu visu dienu nēsāju līdzi, ir daudz labāk strādāt ar vieglāku kameru.”
Nanna saka, ka EOS R un EOS R5 piedāvātie jaunievedumi, tostarp AF vājā apgaismojumā līdz -6 EV, lieliski noder dokumentālajā fotografēšanā. “Jutība vājā apgaismojumā ir svarīga, strādājot slikti apgaismotās vietās bez zibspuldzes, un iespēja izmantot kameras klusās uzņemšanas režīmu nozīmē, ka var strādāt diskrēti,” viņa saka. “Es noteikti ieteiktu gan EOS R, gan EOS R5 studentiem, kas uzņem dokumentālās fotogrāfijas.
Ja budžets ir mazāks, var apsvērt vēl vienu EOS R sistēmas kameras opciju — EOS RP. “Tā ir mazāka un vieglāka kamera, kurai ir daudz lielisku funkciju, tostarp klusās fotografēšanas režīms, un, līdzīgi kā citas EOS R sistēmas kameras, tā ir pilnībā saderīga ar EF objektīviem,” saka Maiks.
“Ja budžets atļauj, iegādājieties EOS R6 — tā spēj lieliski darboties vajā apgaismojumā, tāpēc varēsiet pielāgoties dažādiem apgaismojuma apstākļiem, savukārt sejas/acu izsekošana ļaus neuztraukties par fokusēšanu un tā vietā koncentrēties uz laika iestatīšanu, kompozīciju un sejas izteiksmi.”
Tā kā Nannai patīk atrasties tuvu fotografējamiem cilvēkiem, viņa gandrīz vienmēr izmanto Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM un RF 50mm F1.2L USM objektīvus. “Man ir nepieciešami tikai divi objektīvi”, viņa saka. “Es dodu priekšroku fiksēta fokusa attāluma objektīviem, nevis tālummaiņas, jo tie liek kustēties un vairāk strādāt ar attēliem.”
Maiks piekrīt, ka šie divi objektīvi ir perfekta kombinācija. “Dokumentālo fotogrāfiju un reportāžu veidotāji vienmēr ir plaši izmantojuši 35 mm un 50 mm fokusa attālumu, jo tie nodrošina dabisku perspektīvu,” viņš saka. “RF 35mm F1.8 Macro IS STM ir mazs objektīvs par saprātīgu cenu, un tam ir piecu pakāpju attēlu stabilizators, lai iegūtu asus attēlus, objektīvu turot rokās.”
Labākie komplekti kāzu fotografēšanai
Karmena un Ingo Leitners 2003. gadā satikās pludmalē Itālijā. Kopīgajos ceļojumos atklājot abu interesi par fotogrāfiju, viņi sāka fotografēt savas ģimenes un draugu kāzas, pirms 2009. gadā izveidoja savu uzņēmumu.
Kopš tā laika komanda, kas sastāv no vīra un sievas, kuri savas karjeras sāka kā tehniskais inženieris un grima māksliniece, ir fotografējusi kāzas dažās no pasaules brīnišķīgākajām vietām. Viņu pirmā DSLR kamera, kura viņiem joprojām pieder, bija Canon EOS 350D (tagad tās pēctece ir Canon EOS 850D), un tagad viņi izmanto kameras EOS R5 un EOS R6, bieži vien strādājot kopā — viens fotografē, bet otrs uzņem video.
“Mums vissvarīgākā EOS R5 un EOS R6 funkcija ir to ārkārtīgi precīzā fokusēšanas sistēma,” saka Ingo. “Kadri ir neticami asi pat ar plaši atvērtu diafragmu. Otra liela priekšrocība, kas attiecas arī uz video, ir korpusā ietvertā attēla stabilizācija (In-Body Image Stabilization, IBIS), kas nodrošina līdz astoņām stabilizācijas pakāpēm ar noteiktiem objektīviem, līdz ar to mums nevajag trijkājus un statīvus.”
Ingo uzskata, ka tiem, kuri vēlas strādāt kā kāzu fotogrāfi, noteikti ir vērts ieguldīt kamerā EOS R5. “Ja jums nav nepieciešami 45 MP faili, jums ļoti labi noderēs arī EOS R6,” viņš piebilst.
“Šo kameru divas lielākās priekšrocības kāzu fotografēšanai ir sejas/acu izsekošana un klusās fotografēšanas funkcija, kas ļauj uzņemt attēlus, cilvēkiem to nezinot, kas jo īpaši svarīgi klusās vietās,” piebilst Maiks. “Turklāt tās ir hibrīdas kameras, ar kurām var uzņemt video pat 8K RAW formātā un ar 4K izšķirtspēju pie 120p ar EOS R5 un ar 4K UHD izšķirtspēju pie 60p ar EOS R6.”
Karmena un Ingo galvenokārt izmanto Canon EF 35mm f/1.4L II USM, RF 50mm F1.2L USM un RF 85mm F1.2L USM, kā arī RF 28-70mm F2L USM. Tiem, kuri uzsāk kāzu fotografēšanu, Ingo sniedz padomu: “Es iesaku 35 mm un 50 mm objektīvus ar lielu maksimālo diafragmas atvērumu — L sērijas objektīvus, ja varat tos atļauties.”
“Kad uzsākat kāzu fotogrāfa gaitas, ļoti noderīgs ir universāls tālummaiņas objektīvs, piemēram, RF 24-105mm F4L IS USM. Tas ir objektīvs, ar kuru var darīt mazliet no visa,” iesaka Maiks. “Pēc tam varat iegādāties RF 50mm F1.8 STM vai EF 85mm f/1.8 USM — mazu un gaišu objektīvu, kas ir ar lielu diafragmas atvērumu. Tas jums ļaus uzņemt dažāda veida attēlus, piemēram, izmantot plašu diafragmas atvērumu, lai izolētu objektu no fona. Ar tālummaiņas un fiksēta fokusa attāluma objektīvu ar lielu diafragmas atvērumu būsiet sagatavojies lielākajai daļai situāciju.”
Neatkarīgi no jūsu plānotā virziena, vai tās būtu modes un portretu fotogrāfijas, dokumentālās fotogrāfijas, kāzu fotogrāfijas vai cita veida fotogrāfijas, ieguldījums lieliskā komplektā ir ieguldījums jūsu nākotnē. Jūsu profesionālie piedzīvojumi sākas šeit...
Autors: Deivids Klārks (David Clark)
Saistīti produkti
-
RF 24-105mm F4L IS USM
Viegls un daudzpusīgs 24-105mm f/4 L sērijas tālummaiņas objektīvs ar ātru, klusu automātisko fokusēšanu un 5 pakāpju attēlu stabilizēšanu. -
RF 24-70mm F2.8L IS USM
Piešķiriet fotografēšanai ar pilnkadra bezspoguļu kameru profesionālu pieskārienu — izmantojiet 24–70 mm tālummaiņas objektīvu, kas lepojas ar ātru diafragmas atvērumu un piecu pakāpju attēlu stabilizēšanu. -
EOS R6
Neatkarīgi no tā, ko fotografējat, jūs to darāt, un EOS R6 sniedz jums iespēju būt radošam vēl neapjaustos veidos. -
Mount Adapter EF-EOS R
Standarta stiprinājuma adapteris EF-EOS R ļauj ērti izmantot EF-S un EF objektīvus ar EOS R kamerām. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
35 mm makro objektīvs ar lielu diafragmas atvērumu f/1.8 platleņķa perspektīvai un fokusēšanai tuvumā; aprīkots ar Hybrid IS. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
35 mm makro objektīvs ar lielu diafragmas atvērumu f/1.8 platleņķa perspektīvai un fokusēšanai tuvumā; aprīkots ar Hybrid IS. -
Mount Adapter EF-EOS R
Standarta stiprinājuma adapteris EF-EOS R ērti savieno EF un EF-S objektīvus ar EOS R sistēmu, uzturot kvalitāti un veiktspēju. Uzziniet vairāk. -
RF 50mm F1.2L USM
Objektīvs ar fiksētu fokusa garumu 50mm f/1.2 izcilam asumam un ievērības cienīgai veiktspējai vājā apgaismojumā. -
RF 50mm F1.2L USM
Objektīvs ar fiksētu fokusa garumu 50mm f/1.2 izcilam asumam un ievērības cienīgai veiktspējai vājā apgaismojumā. -
EOS R
Pilnkadra bezspoguļu kamera, kas paver jaunas radošas iespējas fotogrāfiem un filmu veidotājiem. -
EOS RP
Maza, viegla un intuitīva pilnkadra bezspoguļu kamera, kas paredzēta ceļošanai un ikdienas fotografēšanai.